Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorأيوب بن حود-
dc.contributor.authorنريمان زوزو-
dc.date.accessioned2017T10:57:12Z-
dc.date.available2017T10:57:12Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15328-
dc.descriptionوزارة التعليــم العالــي والبحـث العلمـي جامعـة قاصـدي مربـاح – ورقلة- كليــة الآداب واللغـات قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتناولت في هذه الدراسة موضوع الآخر والكشف عن صورته نظرا لمدى أهميته وما يحمله من أبعاد ودلالات، فقد يكون هذا الآخر، المسلم أو المسيحي أو الغرب، وركزت على مدونة اتخذتها كعينة لدراسة هذا الموضوع وهي مسرحية " هستيريا الدم " لعز الدين جلاوجي" وهي خير دليل على حضور هذا الآخر This dissertation has studied the subject of the other and its importance, the other may be muslim, Jewish or the western. This study focuses on blay "addicted to blood" for "Azz eddine Djalouadji" which guise proofs to the presence of the other.Pris en compte dans cette étude, l'autre sujet et la divulgation de son image, compte tenu de son importance et l'ampleur des dimensions et implications, cela peut être l'autre, musulman ou chrétien ou à l'Ouest, et centré sur le code pris comme échantillon pour étudier ce sujet, un spectacle « sang de l'hystérie» explosion" Azz eddine Djlaoudji" Il est la meilleure preuve pour assister à cette autreen_US
dc.relation.ispartofseries2017;-
dc.subjectصورةen_US
dc.subjectمسرحيةen_US
dc.subjectآخرen_US
dc.subjectهستيريا الدمen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjecttheatreen_US
dc.subjectـother ـen_US
dc.subjectEddie to blooden_US
dc.subjectimage-
dc.subjectthéâtre-
dc.titleصورة الآخر في مسرحية "هستيريا الدم" لعز الدين جلاوجيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zouzou Narimen-ilovepdf-compressed.pdf621,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.