Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15631
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | عمر، بوبقار | - |
dc.contributor.author | بن الشرع, يمينة | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T14:35:36Z | - |
dc.date.available | 2017-05-17T14:35:36Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | FA | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15631 | - |
dc.description | الجمهورية الجزائرية الديمقراطية الشعبية وزارة التعليم العالي و البحث العلمي جامعة قاصدي مرباح – ورقلة كلية الآداب و اللغات قسم اللغة والأدب العربي مذكرة تخ | en_US |
dc.description.abstract | تهدف الدراسة المعنونة بــ:"الأخطاء النحوية في مذكرات طلبة الماستر تعليمية اللغة العربية وتعلمها في ضوء منهج تحليل الأخطاء دفعة 2015-2016م عينة" إلى المساهمة في معالجة ظاهرة الضعف اللغوي التي يعاني منها الطلبة الجامعيون المتخصصون في اللغة العربية ، ولأن الأخطاء النحوية تمثل الجزء الأكبر من هذا الضعف كان البحث في أسباب وقوع الطلبة في هذه الأخطاء. وقد أثبتت الدراسة بعد تحليل ثمان وعشرين مذكرة واستخراج ثلاثة وعشرين وخمسمائة خطأ أن اللامبالاة وعدم الاهتمام بنحو اللغة العربية سبب رئيس في وجود الأخطاء النحوية .L’étude intitulée : « les erreurs grammaticales dans les mémoires des étudiants en master arabe enseignement et apprentissage, à la lumière d’un guide d’analyse d’un échantillon d’erreurs de la pronation2015-2016 », vise à contribuer à remédier au phénomène de la faiblesse linguistique dont souffrent les étudiants universitaires spécialisés en langue arabe . comme les erreurs grammaticales représentent la plus grande partie de ces insuffisance, notre travail consiste à la recherche des causes qui poussent des étudiants à faire ces erreurs. L’étude a prouvé après l’analyse de 28 mémorandums et après avoir relevé 523 erreurs que l’indifférence et le manque d’intérêt aux règles grammaticales de la langue arabe sont les causes principales de la présence de ce genre d’erreurs. The study entitled: “grammatical errors in the memoirs of master students teaching Arabic language and learning in the method of analyzing errors by 2015-2016 sample” contribute to the treatment of the phenomenon of linguistic weakness experienced by university students specializing in Arabic the grammatical errors accounted for the bulk of the weakness, it was to investigate the causes of students’ mistakes. The study, after analyzing twenty-eight memos and extracting 523 errors, the study proved that indifference and lack of interest in the Arabic language was a major cause of grammatical errors. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 2017; | - |
dc.subject | الأخطاء النحوية | en_US |
dc.subject | مذكرات التخرج (الماستر) | en_US |
dc.subject | التخصص(تعليمية اللغة العربية وتعلمها) | en_US |
dc.subject | منهج تحليل الأخطاء | en_US |
dc.subject | Grammatical errors | en_US |
dc.subject | graduation master’s notes | en_US |
dc.subject | specialization | en_US |
dc.subject | “teaching and learning Arabic | en_US |
dc.subject | a methodology for analyzing mistakes | en_US |
dc.title | الأخطاء النحوية في مذكرات طلبة الماستر تعليمية اللغة العربية و تعلمها في ضوء منهج تحليل الأخطاء دفعة2015-2016عينة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ben Cheraa Yamina-pdf-compressed.pdf | 978,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.