Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16553
Title: Enhancing Speaking Skill Using Cooperative Learning The Case of Students of Second Year Secondary School JILALI LIYABES in Hassi-Messaoud
Authors: Sayeh Lembark, Samira
CHABANI, Imene
Keywords: Speaking skill
Cooperative learning
Motivation
Small structured groups
EFL teachers
العمل التعاوني
المشاركة
مهارة الكلام
التحفيز
Issue Date: 2018
Series/Report no.: 2017;
Abstract: The present study aims to investigate the significance of using cooperative learning on improving learners’ speaking production and communicative skills in EFL classes. The aim of the present work is to shed some light on the importance of establishing friendly and relaxed atmosphere as an attempt to motivate learners to use English language. It also attempts to make use of small structured groups to improve learner’s oral performance and decrease the learner’s shy and inhibition. To carry out this research and investigate our hypothesis, we implemented the qualitative approach; classroom observation for second year secondary school students and an interview for EFL Teachers of the Foreign Languages stream at JILALI LIYABES secondary school of Hassi-Messaoud were used as the main data gathering tools to get an insight into how cooperative learning is implemented by EFL teachers during the scholar year 2016-2017. The research findings have shown that learning in small groups developed learner’s oral skill and confirmed that the implementation of cooperative learning have some negative points. Finally, this study recommended some suggestions for teachers to guide them for effectively use cooperative learning and to help pupils to improve their speaking skill.La présente étude vise à explorer la corrélation entre l’apprenti coopérative etl'amélioration des capacités des apprenants de langue. La recherche étudie lapossibilité de promouvoir le parler des apprenants. Ce travail tente de sonderl'efficacité de l’apprenti coopérative afin d’améliorerles performances des apprenants de langue. Par conséquent, nous avons émisl'hypothèse que si les apprenants avaient la possibilité de pratiquer la langue dans desconditions favorables, leurs compétences langagières seraient en amélioration.L'investigation prend comme cas d'étude, les élèves de deuxième année secondaire Anglais au lycée JILALI LIYABES Hassi-Messaoud. Afin d'atteindre les objectifsprécédents, nous avons réalisé une étude descriptive. Les outilsprincipaux de la collection des donnes utilisés dans cette étude étaient interviewpour les enseignants etobservation on classe. Pour déterminer la relation entre l'interaction en classeet le développement langagier des élèves, nous avons analysé les résultats obtenus àpartir des observations de classe des élèves et ceux des interviews des enseignants. Les résultats des interviews et les observations en classe révèlent une relation positive entre lesdeux variables et démontrent que l’apprenti coopératiffavorise nettement laperformance du parler des apprenants.تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف الآثار المترتبة على العمل التعاوني في تطوير مهارة المحادثة لفائدة تلاميذ السنة الثانية ت من التعليم الثانوي تخصص لغات أجنبية بثانوية الجيلالي اليابس بحاسي مسعود . و هو يركز على أهمية أساليب التدريس بتحسين مهارة الكلام مع االإستفادة من العمل الثنائي و العمل في مجموعات من اجل تحقيق أقصى قدر من المشاركة ،نحاول ايضا تسليط بعض الضوء على أهمية إنشاء وسط مريح لتحفيز عملية المشاركة و استمراريتها . الأسلوب المتبع في هذا البحث هو الوصفي الذي يهدف إلى وصف متغيرين: التعلم التعاوني كمتغير مستقل و دوره كإستراتيجية لتحسين مهارة الكلام ،كمتغير تابع ، تم جمع البيانات من خلال وسيلتين: الملاحظة أثناء الحصص و إجراء مقابلة مع أساتذة اللغة الإنجليزية. اوضحة النتائج أن هذه الإستراتيجية ساهمت في تحسين مستوى التلاميذ في مهارة الكلام
Description: KASDI MERBAH UNIVERSITY-OUARGLA Faculty of Letters and Languages Department of English Language and Literature
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16553
ISSN: FA
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chabani-Imene.pdf781,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.