Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16652
Title: إستخدام أطفال ما قبل سن التمدرس ( 3– 5 سنوات ) لموقع اليوتيوب والإشباعات المحققة منه دراسة استكشافية على عينة من أولياء الأطفال خلال سنة 2018
Authors: تومي فضيلة
كافي, رانية
غيلاني, لينة
Keywords: أطفال ما قبل سن التمدرس
موقع اليوتيوب
Issue Date: 2018
Publisher: univ-ouargla
Abstract: هدفت هده الدراسة إلى الوقوف على واقع استخدام أطفال ما قبل سن التمدرس لموقع اليوتيوب والإشباعات المحققة منه من وجهة نظر الأولياء على لعينة من أطفال مدينة ورقلة. واتبعت الدراسة المنهج الوصفي ، واستخدمنا الاستبيان كأداة بحثية ، وبلغت عينة الدراسة 50 مفردة من الفئة العمرية( 3 إلى 5 سنوات ) ونظرا لصغر سن الاطفال فالاستبيان كان موجه للأولياء ، تم اختيارهم قصديا ممن يستخدم أبنائهم موقع اليوتيوب وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج , أبرزها : إن أطفال ما قبل سن التمدرس يقومون باستخدام موقع اليوتيوب لإشباع دوافعهم وحاجاتهم النفسية والاجتماعية وحاجات النمو العقلي من اكتساب مهارات لغوية وإشباع الاستطلاع والاكتشاف لديهم .
This study aimed to identify the reality of children's use of YouTube site and satisfaction realised from parents points of view from a sample of ouargla children's . the study followed the descriptive approach and we used questionnaire as a tool research. the study sample reached to 50 single aged between 3 5 years . the questionnaire was directed to parents because of the age of this category they were chosen intentionally whom their children use you tube this study reached a set of result : pre-school use YouTube to satisfy their motivation psychosocial needs and the need of mental development to asquire language skills satisfy their curiosity and discover them.
Description: قسم علوم الإعلام والاتصال
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16652
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kafi-ghilani.pdf1,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.