Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16944
Title: The Role of Peer Correction in Reducing Students’ Writing Essays Mistakes Case study: Second year LMD English Students(2017/2018)
Authors: SAADOUNE, Farida
BERROUSSI, Nabiha
MERZOUG, Souad
Keywords: Peer correction
students’mistakes
learners’ attitudes
writing essays.
correction des pairs
erreurs des élèves
attitudes des apprenants
rédaction d'essais.
آداء الطالب
تصحيح الاقران
كتابة مقال
أخطاء كتابية
Issue Date: 2018
Abstract: The aim of this study is to investigate the role of peer correction thechnique in reducing students’ mistakes in writing essays in English department (KMUO). By following a descriptive analytic method, we have designed first, a questionnaire distributed to 45 students of second year license in the English department. Second, pre-test, post-test, and lecture (1h:30min for each one). Third, the structural interview with 5 written expression teachers from English department. Then, the collected data are analysed by using the calculator. The results showed that peer correction helps students improve their performance in writing essays by reducing the common mistakes.
Le but de cette étude est d'étudier le rôle de la technique de correction par les pairs sur la réduction des erreurs des étudiants dans la rédaction d'essais dans le département d'anglais de l'Université Kasdi Merbah de Ouargla (KMUO). En suivant une méthode analytique descriptive, nous avons d'abord conçu un questionnaire distribué à 45 étudiants de deuxième année du département d'anglais. Deuxièmement, pré-test, post-test et lecture (1h: 30min pour chacun). Troisièmement, l'entretien structurel avec 5 enseignants d'expression écrite (département anglais). Ensuite, analysez les données collectées en utilisant le «risque calculé». Les résultats ont montré que la correction par les pairs aide les élèves à améliorer leur performance en rédigeant des essais en réduisant les erreurs courantes.
تهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في مدى فاعلية تقنية تصحيح الاقران في التقليل من الاخطاء المرتكبة اثناء كتابة المقالات. كما تهدف هذه الدراسة الى اختبار مدى تفاعل الطلبة مع هذه الإستراتيجية ومعرفة آرائهم في عملية تصحيح مقالات أقرانهم وتقييمها. المنهجية المتبعة في هذا البحث هي المنهج الوصفي التحليلي و من خلالها يتم ذكر الآليات المستخدمة في هذه الدراسة من أجل تقييم مهارة الكتابة عند الطلبة داخل القسم، وهي الإستبيان و اختبار أولي واختبار بعد القاء درس عن ماهية استراتيجية تصحيح الأقران. وبالتالي ستكون هناك إحصائيات نهائية، جداول و تحليل النتائج المتحصل عليها من خلال جمع المعطيات. عينة الدراسة ستكون عبارة عن 45 طالبا من المستوى الثاني LMD من قسم الإنجليزية جامعة قاصدي مرباح ورقلة. وبالاضافة الى آلية اخرى والمتمثلة في إجراء مقابلات مع 05 أساتذة من قسم اللغة الإنجليزية جامعة ورقلة يدًرسون مادة التعبير الكتابي ، لمعرفة وجهة نظرهم تجاه هذه التقنية وهل يطبقونها مع طلبتهم أم لا.
Description: Linguistics
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16944
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BERROUSSI-MERZOUG.pdf1,23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.