Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16947
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima Benzoukh-
dc.contributor.authorFekair, Fatima Zahra-
dc.contributor.authorBelahcene, Safa-
dc.date.accessioned2018-06-04T12:35:10Z-
dc.date.available2018-06-04T12:35:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16947-
dc.descriptionEnglish Language and Literatureen_US
dc.description.abstractScaffolding is a kind of assistance that a teacher provides to students in order to help them to accomplish tasks which are beyond their abilities. It is considered as an effective strategy that instructors use to develop their students’ learning performance. Thus, the present study aims at exploring the impact of teachers’ scaffolding on students’ essay writing in the EFL classroom. Also, this study seeks to recognize the attitudes that second year students of English hold towards applying scaffolding strategies in their classes. The study is carried out with second year license students at the Department of Letters and English Language. Through the research work, two questionnaire and classroom observation are carried out as tools for data collection and the major findings reveal that teacher’s scaffolding has a great impact on improving students’ essays writing. Finally, some implications are proposed for conducting further studies. .en_US
dc.description.abstractتعتبر السقالات نوع من أنواع المساعدة التي يقدمها الأساتذة لمساعدة طلبتهم في انجاز مهام قد تتجاوز قدراتهم. وهي استراتجية فعالة كثيرا ما يتبناها المدرسون لتنمية أداء طلبتهم. ولهذا فان الدراسة الحالية تهدف إلى استكشاف أثر هذه السقالات على طلبة اللغة الانجليزية بوصفها لغة أجنبية حين كتابتهم مقالات. كما تسعى هذه الدراسة أيضا إلى معرفة أراء طلبة اللغة الانجليزية قسم الاداب واللغة الانجليزية في تطبق هذه الإستراتجية من قبل أساتذتهم. تم إجراء هذه الدراسة مع طلبة السنة الثانية ليسانس في نفس القسم, وقد تم هذا البحث بالاعتماد على استبيانين والقيام بملاحظة داخل الفصل من اجل جمع المعطيات. وقد أظهرت النتائج النهائية أن إستراتجية السقالات التي يتبناها الأساتذة كان لها الأثر الواضح في تحسين عملية الكتابة عند الطلبة و ختمت الدراسة باقتراح بعض الخطط البيداغوجية التي تمهد الطريق لدراسات لاحقة-
dc.description.abstractL’échafaudage pédagogique est un soutien effectué par l’enseignant à l’égard de l’élève pour le rendre capable réaliser des activités qui sont au départ au dessus de sa capacité. C’est une stratégie efficace adoptée par les enseignants afin de développer les compétences des apprenants. A ce propos cette étude vise les objectifs suivants : découvrir l’impact de cette stratégie sur les étudiants de la langue anglaise en tant langue étrangère. Ensuite, connaitre les opinons des étudiants de deuxième année sur cette stratégie mise en œuvre par leurs enseignants. cette recherche est effectuée sur les étudiants de deuxième année licence de même département auxquels nous avons distribué un questionnaire. Nous avant aussi mène une observation en classe pour récolter des données à ce sujet. L’étude à démontré clairement que cette stratégie a permis l’amélioration de la réalisation de l’écriture d’essais. Nous avons enfin fait des propositions pédagogiques à ce sujet qui pourraient faire l’objet de futures recherches.-
dc.language.isoenen_US
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjectessayen_US
dc.subjectteachers’ scaffoldingen_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectles étudiants d’anglais comme langue étrangèreen_US
dc.subjectessaien_US
dc.subjectles échafaudage de l’enseignantsen_US
dc.subjectl’écritureen_US
dc.subjectمقالen_US
dc.subjectطلبة اللغة الانجليزية بوصفها لغة أجنبيةen_US
dc.subjectالكتابةen_US
dc.subjectسقالات الأساتذةen_US
dc.titleThe Impact of Teacher’s Scaffolding on Students’ essay Writing in the EFL Classroom The Case of Second Year Students at the Department of Letters and English Language- Kasdi Merbah University-Ouargla-Algeriaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FEKAIR-BELAHCENE.pdf1,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.