Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17591
Title: دور التدقيق الداخلي في تحسين الأداء المالي دراسة حالة البنك الخارجي الجزائري وكالة ورقلةBEA خلال الفترة (2011-2015)
Authors: خلفاوي, محمد عادل
قريشي, محمد الصغير
Keywords: أداء المالي
تدقيق الداخلي
Financial performance
Internal Audit
Issue Date: 8-May-2018
Abstract: في السنوات الأخيرة عرف التدقيق الداخلي تطورا كبيرا في المؤسسات المصرفية ,كما أن عملية التدقيق الداخلي تسمح بالكشف عن المخاطر التي يمكن للمؤسسة ان تواجهها،كما تهدف هذه الدراسة إلى دور التي تلعبه عملية التدقيق الداخلي من خلال إعداد التقارير وتقديمها إلى الجهات المسؤولة مع رئيس قسم المالية ومحاسبه ومع المدقق الداخلي كما اعتمدنا في دراستنا إلى هذه المقابلة الشخصية وطرح الأسئلة و الإجابة على الإشكالية المطروحة .In the last years , the internal investigation has know a major development in banking in institutions ; The internal investigation also allows disclosure of the risks that an institution can face. This study aims at the role played by the internal audit process. As we adopted in our study on personal interview and asking questions and answering the problematic question. We also summarized in our study that internal auditing leads to improved financial performance in the sector.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح، وقلة - الجزائر كلية العلوم الاقتصادية والعلوم التجارية وعلوم التسيير قسم العلوم الاقتصادية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17591
ISSN: sa
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khalfaoui-mohamedadel.pdf.pdf1,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.