Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17649
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima BENZOUKH-
dc.contributor.authorBetaina, Nour El Houda-
dc.date.accessioned2018-06-10T09:37:52Z-
dc.date.available2018-06-10T09:37:52Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.otherFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17649-
dc.descriptionKASDI MERBAH UNIVERSITY-OUARGLA Faculty of Letters and Languages Department of Letters and English Languageen_US
dc.description.abstractThe present study aims at investigating the impact of first language interference on the use of articles among EFL second year students at the Department of Letters and English language, Kasdi Merbah University of Ouargla . The main concern in this study, is the influence of first language (Arabic) as a primar source of learners errors in using articles in their essays. To attend to the success of the study, the researcher has asked 30 participants to write an argumentative essay about three suggested topics using different types of articles. After the analysis of the research data that are gathered from students' essays, it is revealed that most of second year university students of English do not yet know how to use articles correctly. As a result, they commit a considerable number of errors, specially when they use the definite article ՙthe՚. These errors are simply related to their first language interference. La présente étude vise la connaissance d'influence de la langue maternelle sur l'acquisition de l utilisation des déterminants dans les dissertations des étudiants. Pour réaliser les butes d études, la rechercheur a demandé aux étudiants se rédiger une dissertation argumentative en trois thèmes quelle sont : le travaille de la femme, pollution, les réseaux sociaux en utilisant les déterminent. Après l' analyse des dissertations, la rechercheur a trouvé que les étudiants de deuxième année on fait beaucoup des erreurs lors de l' utilisation des déterminent dans ces dissertations. أصبح استعمال أدوات التعريف والتنكير محور اهتمام بحوث اكتساب اللغة الثانية وذلك بسبب تأثيرها على تعلم اللغة الثانية.علاوة على ذلك يتكون نظام أدوات التعريف والتنكير في اللغة الانجليزية من أربعة أنواع.تهدف الدراسة الحالية إلى معرفة مدى تأثير اللغة الاولى على أدوات التعريف والتنكير في مقالات طلبة سنة ثانية لغة انجليزية في معهد الآداب واللغة الانجليزية جامعة قاصدي مرباح ورقلة وذلك من اجل إثبات صحة الفرضية .و سعيا من الباحث لإنجاح هذه الدراسة, فقد طلب من طلبة سنة ثانية ليسانس أن يكتبوا مقالة جدلية حول احد المواضيع الثلاثة المقترحة وهي التلوث ووسائل التواصل الاجتماعي و المرأة العاملة وذلك باستخدام أدوات التعريف والتنكير المختلفة.وبعد تحليل معطيات البحث فقد تبين أن معظم طلبة سنة ثانية ليسانس لايزالون غير قادرين على الاستعمال الأمثل لأدوات التعريف والتنكير عند توظيفها في مقالاتهم بل ويرتكبون العديد من الأخطاء . فهذه الأخطاء ببساطة كانت نتيجة تأثير اللغة الأم العربية على أداء بعض الطلبةen_US
dc.description.abstractThe present study aims at investigating the impact of first language interference on the use of articles among EFL second year students at the Department of Letters and English language, Kasdi Merbah University of Ouargla . The main concern in this study, is the influence of first language (Arabic) as a primar source of learners errors in using articles in their essays. To attend to the success of the study, the researcher has asked 30 participants to write an argumentative essay about three suggested topics using different types of articles. After the analysis of the research data that are gathered from students' essays, it is revealed that most of second year university students of English do not yet know how to use articles correctly. As a result, they commit a considerable number of errors, specially when they use the definite article ՙthe՚. These errors are simply related to their first language interference.-
dc.description.abstractLa présente étude vise la connaissance d'influence de la langue maternelle sur l'acquisition de l utilisation des déterminants dans les dissertations des étudiants. Pour réaliser les butes d études, la rechercheur a demandé aux étudiants se rédiger une dissertation argumentative en trois thèmes quelle sont : le travaille de la femme, pollution, les réseaux sociaux en utilisant les déterminent. Après l' analyse des dissertations, la rechercheur a trouvé que les étudiants de deuxième année on fait beaucoup des erreurs lors de l' utilisation des déterminent dans ces dissertations-
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofseries2018;-
dc.subjectfirst language interferenceen_US
dc.subjectarticlesen_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectessayen_US
dc.subjecterrorsen_US
dc.subjectinterférenceen_US
dc.subjectdéterminantsen_US
dc.subjectécritureen_US
dc.subjectdissertationen_US
dc.subjecterreursen_US
dc.subjectادوات التعريفen_US
dc.subjectتدخل اللغة الامen_US
dc.subjectالمقالen_US
dc.subjectالكتابةen_US
dc.subjectالاخطاءen_US
dc.titleThe Impact of First Language Interference on the Use of Articles in EFL Students' Essays The Case of Second Year LMD students at the Department of Letters and English Language, Kasdi Merbah University Ouarglaen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BETAINA.pdf1,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.