Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18091
Title: تقدير الذات لدى التلاميذ المعيدين لمستوى الرابعة متوسط دراسة ميدانية بمدينة- تقرت-
Authors: دبابي, بوبكر
حسيني, سمية
Keywords: تقدير الذات
التلاميذ المعيدون
Issue Date: 2018
Publisher: univ-ouargla
Abstract: يهدفهذاالبحثإلىالكشفعنمستوى تقدير الذات لدى التلاميذ المعيدين لمستوى الرابعة متوسط وكذلكالفروقفيضوءمتغيرالجنسوالسن و عدد مرات الاعادة, حيثاستخدمتالباحثةفيهذهالدراسةالمنهجالوصفي الاستكشافي و تكونتعينة الدراسةمن(100)طالباو طالبة منهم 56 إناثو44 ذكور بمختلف المتوسطات تم اختيارها بطريقة قصدية, و قد تم استخدام مقياس تقدير الذات لكوبر سميث "1967" و توصلت الدراسة الى النتائج التالية: 1 –لاتوجدفروقذاتدلالةإحصائيةفيمايخص تقدير الذات لدى التلاميذ المعيدين لمستوى الرابعة متوسط تعزىلمتغيرالجنس. -2 لاتوجدفروقذاتدلالةإحصائيةفيمايخص تقدير الذات لدى التلاميذ المعيدين لمستوى الرابعة متوسط تعزىلمتغير السن. 3 –لاتوجدفروقذاتدلالةإحصائيةفيمايخص تقدير الذات لدى التلاميذ المعيدين لمستوى الرابعة متوسط تعزىلمتغير عدد مرات الاعادة.
The present study aims at identifying the level of self esteem of repeatant pupils of 4th year as well as the differences between these valuabels in the lighte of the two main valuables gender and age in addition to the frequency of repeatition the researcher opted for the descriptive explorative method .The sample of study consists of too students. 56 feamal and 44 males in the different middle schools.Coppersmith 'sself esteem scale "1967" was used in this study And these are the findings of this study: - - No differences of statistic value related to the self esteem of repeatent pupils of 4th year middle school concerning gender. - No differences of statistic value related to the self esteem of repeatent pupils of 4th year middle school concerning age. - No differences of statistic value related to the self esteem of repeatent pupils of 4th year middle school concerning frequency of repeatition.
Description: التخصص:إرشادوتوجيه
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18091
ISSN: kh
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hassini soumia.pdf482,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.