Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/1857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorشنيني, حسين-
dc.contributor.authorدليلة, بوتلي-
dc.date.accessioned2013-12-10T14:53:21Z-
dc.date.available2013-12-10T14:53:21Z-
dc.date.issued2013-06-19-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1857-
dc.descriptionتسويق خدمي-
dc.description.abstractعدالانفتاح الاقتصادي في الجزائر عامة وخاصة في قطاع الاتصالات وتشبع السوق وزيادة المنافس بين متعاملين الثلاثة)موبيليس، جيزي، نجمة(تعمل لكل منها جاهدة على الاحتفاظ بزبائنها الحالين وتوطيد علاقة طويلة المدى،وبناء جسر التواصل مع زبائنها. ولذلك هدفت هذه الدراسة للتعرف على مدى تأثير الإعلان في ولاء زبائن اتصالات الجزائر للهاتف النقال )موبيليس(كي الدفعكي مؤسسة موبيليس في منطقة ورقلة سواء كانوا مشتروتمثلت دراستنا الميدانية في مشتر البعدي أو الدفع القبلي وقمنا باختيار عينة عشوائية متكونة من80كمامفردة تم توزيع عليهم الاستبيان و اعتمدنا على البرنامج الإحصائيspssفي التفريغ البيانات وتحليلها وعلى ضوئه تمكنا من تحليل مدى قوة العلاقة الموجودة بين الإعلان وولاء زبائن موبيليس.-
dc.description.abstractthe economic openness in Algeria, particular ly in the telecommunication sector and the market saturation, besides the increased competition between the three dealers (Mobilis, Djezzy, Nedjma) each of which is doing hard to keep its current customers and consolidate a long-term relationship, as well as to build a communicative bridge with the customers. Hence, This study aims to identify the effect of advertising on the loyalty of the Algerian Telecom customers for the mobile phone (Mobilis) The applied study is represented by the subscribers of Mobilis in Ouargla, whether are pre payment or post payment subscribers .then, we selected a random sample which is composed of 80 singles to whom a questionnaire was distributed. In addition, we adopted a statistical program SPSS to discharge and analyses the data. Then , we could analyses the strengthof the relationship between advertising and the loyalty of Mobilis customers-
dc.language.isoother-
dc.relation.ispartofseries2013;-
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectcustomer loyaltyen_US
dc.subjectservice enterpriseen_US
dc.subjectMobilisen_US
dc.subjectإعلان-
dc.subjectموبيليس-
dc.subjectولاء الزبون-
dc.subjectالمؤسسة الخدمية-
dc.titleأثر الإعلان في تحقيق ولاء الزبون للمؤسسة الخدمية(دراسة ميدانية لمؤسسة موبيليس)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUTELLI-DALILA.pdf3,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.