Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18800
Title: دور التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن (دراسة ميدانية في بنك الخليج الجزائرAGB و بنك الجزائر الخارجي BEA ورقلة)
Authors: محسن, زبيدة
اقمنفاد, ايناس
Keywords: تسويق بنكي،
خدمات بنكية
بنك الخليج الجزائر
بنك الجزائر الخارجي
Bank marketing
bank services
Algeria Gulf Bank
Algeria Foreign Bank
Issue Date: 24-May-2018
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن، دراسة حالة عينة من البنوك، وهي بنك الخليج الجزائر وبنك الجزائر الخارجي- ولاية ورقلة. وللإجابة على الإشكالية التالية: كيف يساهم التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن؟ تم توزيع إستبيان على عينة عشوائية شملت 104 مفردة، حيث إعتمد على البرنامج الاحصائي SPSS في تفريغ البيانات و تحليلها، إضافة إلى ذلك تم إجراء مقابلتين. وتوصلت الدراسة إلى أن التسويق البنكي يلعب دور هام في كسب ولاء الزبائن، حيث يعمل كل من البنكين على تحسين الخدمات البنكية و تطويرها، وكذلك تنمية العلاقة المتواجدة بينهم و بين الزبائن، فطريقة التعامل معهم من المعايير المهمة لبناء علاقات قوية و مستمرة بالشكل الذي يحقق الرضا للزبائن و بالتالي كسب ولائهم.
This study aim to present the role of bank marketing to gain clients fidelity, to case study a sample of banks which are Algeria Gulf Bank and Algeria Foreign Bank of Ouargla. To answer the following problematic: How does bank marketing contribute to gain clients fidelity? A survey is distributed on a random sample comprising 104 samples, in which this study has used SPSS to dump and analyze data. Additionally, two interviews are conduced. This study has found that bank marketing has an important role to play in gaining clients fidelity, where both banks work to improve bank services and develop them. And to develop the relation between clients and banks, having the way they deal with as one of the significant standars to have a strong and continuing relation, satisfaying the clients and hence gaining their fidelity.
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18800
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akamanfa-Inass.pdf1,95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.