Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19734
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | جمال, تقيق | - |
dc.contributor.author | بسمة, بن دادي | - |
dc.contributor.author | لويزة, سعدون | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-19T14:35:31Z | - |
dc.date.available | 2018-11-19T14:35:31Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19734 | - |
dc.description | وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم النشاط البدني الرياضي التربوي، تخصص التربية الحركية للطفل والمراهق. | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على علاقة تكنولوجيا التعليم (الفيديو) بجودة تعلم مهارة التصويب لدى طلبة تخصص كرة السلة لمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بولاية ورقلة، وقد استخدمنا المنهج التجريبي وتصميم المجموعتين إحداهما تجريبية والأخرى ضابطة، واشتملت عينة الدراسة على 20 طالب وتقسيمهم بالتساوي إلى مجموعتين إحداهما ضابطة أدت بعدم استخدام الوسيلة التعليمية (الفيديو) والأخرى تجريبية استخدم الوسيلة التعليمية (الفيديو) واعتمدت الطالبتان على اختبارين :اختبار مان وتني واختبار ولكوكسون لقياس الفروق بين الاختبار القبلي والبعدي للمجموعتين الضابطة والتجريبية، وأشارت أهم النتائج إلى تفوق المجموعة التجريبية على المجموعة الضابطة في تعلم مهارة التصويب. ونوصي بإجراء المزيد من الدراسات والبحوث واختيار أساليب حديثة في تدريس المقررات الدراسية ومواكبة التطور الحادث في الدول المتقدمة. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to identify the educational technology relationship (video) quality of learning the skill of the correction to the students of specialty basketball of the Institute for Science and techniques of physical and sports activities Ouargla state, have used the experimental method and design of the two groups, one experimental and the other officer, and included a sample study of 20 students divided evenly two groups, one officer led not to use educational means (video) and other experimental use educational means (video), and adopted two students on two tests: test Mann-Whitney test and Cookson to measure the differences between pretest and posttest for the two experimental and control, and pointed out the most important results to the superiority of the experimental group to the control group in learning the skill of correction. We recommend further studies, research and selection of modern techniques in the teaching of courses and keep abreast of developments in the incident developed countries | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة قاصدي مرباح ورقلة | en_US |
dc.subject | كرة اليلة | en_US |
dc.subject | تكنولوجيا التعليم | en_US |
dc.subject | مهارات التصويب | en_US |
dc.subject | العينة التجريبية والضابطة | en_US |
dc.subject | basketball | - |
dc.subject | Education | - |
dc.subject | Technology | - |
dc.subject | Video | - |
dc.subject | shooting skills | - |
dc.subject | the sample experimental and control group | - |
dc.title | أثر استخدام تكنولوجيا التعليم بالفيديو وجودة تعلم مهارة التصويب لدى طلبة تخصص كرة السلة لمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
علاقة تكنولوجيا التعليم الفيديو بجود%-ilovepdf-compressed.pdf | 1,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.