Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19787
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorنور الدين, غندير-
dc.contributor.authorعبد اللطيف, بوشريط-
dc.contributor.authorيوسف, حاجي-
dc.date.accessioned2018-11-25T08:46:04Z-
dc.date.available2018-11-25T08:46:04Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19787-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم النشاط البدني الرياضي التربوي، تخصص التربية الحركية للطفل والمراهق.en_US
dc.description.abstractيمكننا أن نطرح بأن التقويم من المكونات الأساسية في العملية التعليمية، كما أن للتقويم مكانة جديدة أكثر من أي وقت مضى حتى أصبحت وظيفته تتعدى الضبط والتوجيه والإشهاد إلى تحسين السلوك والمعدل والأداء لدى التلاميذ وذلك لتنمية كفاءتهم ويعتبر التقويم في اختبار شهادة البكالوريا في مادة التربية البدنية من أعلى أنواعه و خاصة التقويم التحصيلي خلال السنة، وكما اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي وعينة الدراسة اجريت في بعض ثناويات مدينة ورقلة من اساتذة وتلاميذ واستعملنا استبياينين كما توصلنا الى بعض النتائج المتعلقة بالتقويم . وتجدر الإشارة إلى أنه ينبغي أثناء التقويم وفق النظام الجديد الرجوع إلى الوضعيات المركبة لأنها تعتبر من العناصر الأساسية التي ترتكز عليها عملية التقويم وأهم المعايير الجوهرية لتقويمها وللتعرف على ذلك تناولنا الجوانب المتعلقة بالتقويم عموما وهذا لكي نقف في الأخير على العملية التعليمية والتعلمية ككل.en_US
dc.description.abstractWe can ask that the assessment of the core components in the educational process, and to evaluate new position more than ever even became his disciple and guidance beyond and certification to improve behavior and average performance among students in order to develop their proficiency test in the baccalaureate degree in physical education and is one of the assessment achievement during the year, one of the best final assessment tools that enable us to demonstrate the performance of pupils and contain the test in most cases on a range of positions, which include the final target efficiency of the evaluation process. It should be noted that it should during the assessment according to the new system,we refer to the compound positions because it is one of the basic elements that underpin the assessment and the most critical evaluation standards and to identify on that dealt with aspects of the evluationa in general, and this in order to stop the latter to the educational process and learning as a whole and we have used in this research approach descriptive as well and we relied on the questionnaire as a tool and was randomly selected from 26 teachers and 62 for pupils, as we follow the statistical treatment as the two squared.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectنظام التقويمen_US
dc.subjectشهادة البكالورياen_US
dc.subjectتلاميذ السنة الثالثة ثانويen_US
dc.subjectاختبار مادة التربية البدنيةen_US
dc.subjectChanging Assessmet method of sport in the baccalaureate-
dc.subjecta third year secondary school students-
dc.titleتأثير عملية التقويم في حصة التربية البدنية والرياضية على السنة الثالثة ثانوي في شهادة البكالورياen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.