Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19788
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد الكريم, بن عبد الواحد-
dc.contributor.authorمحمد البنا, قاجة-
dc.contributor.authorعبد اللطيف, بوفنيك-
dc.date.accessioned2018-11-25T08:51:14Z-
dc.date.available2018-11-25T08:51:14Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19788-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم النشاط البدني الرياضي التربوي، تخصص التربية الحركية للطفل والمراهق.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور حصة التربية البدنية والرياضيةفي تحقيق الرضا الحركي على عينة عشوائية من تلاميذ السنة الرابعة ابتدائي بمدينة ورقلة , مكونة من(136 ) تلمـــــــيذ بواقع ( 86 ذكور) و(50 اناث ) حيث قام الباحثان بتوزيع مقياس لرضا الحركي المصور يتكون من 24سؤال لكل سؤال ثلاثة بدائل ,وأظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد مستوى عالي من الرضا الحركي ، لدى تلاميذ السنة الرابعة ابتدائي من حيث الجنس لصالح الذكور اما فيما يخص المنحذر السكني لصالح التلاميذ في المدينة. كما اظهرت انه توجد فروق ذات دلالة احصائية بين الذكور والاناث لصالح الذكورفي درجات الرضا الحركي لدى تلامـــــــــيذ السنة الرابع ابتدائي واستنتج الباحثان انه توجد فروق تعزى لمتغير المنحذر السكني لصالح التلاميذ في المدينة, وفي الاخير يتحقق لنا انه توجود فروق ذات دلالة احصائية في درجات الرضا الحركي لدى تلاميذ السنة الرابعة ابتدائي تبعا لمتغير الجنس و المنحذر السكني . في حين اقترح الباحثان على ضرورة الاهتمام بممارسة التربية البدنية و الرياضية في المرحلة الابتدائية.en_US
dc.description.abstractThe role of the stake physical education and sports in achieving kinetic satisfaction. This study aimed to identify the role of the share of physical education and sports in achieving kinetic satisfaction of a random sample of students of the fourth year of primary schooling in Ouargla, consisting of 136 pupils by (86 males) and (50 females), where the researchers distributed a measure photographer loco motor consists 24 questions for each question three alternatives as researchers use the following statistical tools: percentages, duplicates and arithmetic mean, standard deviation and direction and to arrange testing. Also conclude that there are significant differences between males and females in grades kinetic satisfaction among students of the fourth year of primary schooling to outperform males than females, while outperform students in the city for students in the countryside. And the researchers concluded that there are differences due to the variables of sex and residential slope, and at last come to us that there are statistically significant differences in degrees of kinetic satisfaction differences among students of the fourth year of primary schooling variable depending on the sex and residential slope. While the researchers suggested the need for attention to the practice of physical education and sports at the elementary level-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالرضا الحركيen_US
dc.subjectحصة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectShare of Physical Education and Sports-
dc.subjectsatisfaction loco motor-
dc.titleدور حصة التربية البدنية والرياضية في تحقيق الرضا الحركي لدى التلاميذen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مكرة ماستر مصحح 2016-ilovepdf-compressed.pdf1,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.