Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد القادر, برقوق-
dc.contributor.authorقيس, باباي-
dc.date.accessioned2018-12-09T14:23:02Z-
dc.date.available2018-12-09T14:23:02Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19896-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسيen_US
dc.description.abstractاستهدفت الدراسة الوصول إلى تقييم علمي وعملي موحد من طرف الأساتذة لنشاط السرعة ويأخذ بعين الاعتبار الجانب الفني وجميع أنواع السرعة وقد وضعنا لذلك تساؤلا رئيسيا عن مدى وجود تقييم شامل وموحد لجميع أنواع السرعة في السنة الأولى جذع مشترك وللإجابة عنه قسمناه إلى ثلاثة تساؤلات فرعية قابلتها ثلاث فرضياتجزئية. لأجل هذه الدراسة اختار الطالب المنهج الوصفي بدراسة مسحية من أجل التحقق من فرضيات الدراسة وذلك عبر خطواته المعتادة، أما العينة فكانت كما ظهر سابقا 62 طالبا من طلبة السنة الأولى جذع مشترك الذين يزاولون دراستهم بمعهد علوم وتقنيات النشاطات الرياضية والبدنية بورقلة للسنة الجامعية 2017/2018 معتمدا في ذلك على مقياس على شكل استبيان صمم خصيصا لهذا الغرض مستعينا بالأدوات الإحصائية التالية : معامل ألفا كرومباخ لقياس الثبات والصدق وكذلك معامل التباين "ت" . ودلت نتائج الدراسة على عدم وجود تقييم موحد وشامل في السرعة لطلبة السنة الأولى جذع مشترك ورغم وجود نوع من التوحيد في العمل إلا أنه لا تعطى قيمة للجانب الفني ولا تقيم كل أنواع السرعة، وقد خلصت الدراسة في الأخير إلى تصور لمقترح لتقييم نشاط السرعة في ثلاثة محاور من سبعة عشر نقطة، بينما كانت أهم الاقتراحات ركزت على ضرورة التنسيق والتشاور بين الأساتذة والتوحيد في العمل مع وضع كل أستاذ في مكانه المناسب حسب التخصص، كما اقترح الباحث مواصلة البحث في هذا الموضوع بمتابعته أو الدخول إليه من أبواب أخرىen_US
dc.description.abstractThe study aimed at achieving a unified scientific and practical assessment by the teachers for the activity of speed and takes into consideration the technical aspect and all types of speed. We have , therefore; posed a major question about the extent of a comprehensive and unified assessment of all types of speed in the first year. Three sub-questions were met by three partial hypotheses. For the sake of this study, the student chose the descriptive method in a survey to a certain the hypotheses of the study through his usual steps. The sample was as previously shown, 62 students of the first year, a common trunk who are studying in the Institute of Science and Technology of Sports Activities and Physical Ouargla for the academic year 2017 / 2018, relying on a scale in the form of a questionnaire specially designed for this purpose using the following statistical tools: Alpha Krumbach coefficient of stability and honesty as well as coefficient of variance "T". The results of the study showed that there is no uniform and comprehensive assessment of the speed of the first year students. Although there is some kind of uniformity in the work, it does not give value to the technical aspect and does not evaluate all kinds of speed. In three axes of seventeen points, while the most important suggestions focused on the need for coordination and consultation between professors and uniformity in the work with the placement of each professor in the appropriate place according to specialization, as suggested by the researcher to continue research on this subject by follow-up or access to other sections.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتقييمen_US
dc.subjectالسرعةen_US
dc.subjectطلبة السنة الأولى جذع مشتركen_US
dc.titleتصور مقترح لتقييم نشاط السرعة للسنة الأولى جذع مشتركen_US
dc.typeThesisen_US
dcterms.subjectassessment-
dcterms.subjectspeed-
dcterms.subjectfirst year students common trunk-
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.