Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20632
Title: أثر إدارة علاقة العملاء في تحسين تنافسية البنوك دراسة حالة بنكي AGB-BEA ورقلة
Authors: محسن, زبيدة
بومعراف, أمينة
Keywords: الميزة التنافسية
البنك الخارجي الجزائري
بنك خليج الجزائر
إدارة علاقات العملاء
CRM
Competitive Advantage
Bank of Algeria Bay
Algerian Foreign Bank
Issue Date: 15-May-2018
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة إدارة علاقة العملاء في تحسين تنافسية البنوك الجزائرية، وهذا من وجهة نظر العملاء، بحيث كانت عينة الدراسة عملاء بنك الخليج الجزائري والبنك الخارجي الجزائري، وقد تم توزيع إستبانات على العملاء بلغت 011 إستبانة وقد تمت معالجة البيانات باستخدام برنامج spss وقد أوضحت الدراسة أن هناك علاقة قوية بين جودة الخدمات المقدمة ورضا العملاء وولائهم، ومن بين النتائج المتحصل عليها من خلال البيانات أن جودة تقديم الخدمات للعملاء من طرف البنكي AGB) ( بنك خليج الجزائر و BEA) ( النك الخارجي الجزائري جودة متوسطة
This study aimed to know the management of customer relationship in improving the competitiveness of Algerian banks, and this from the point of view of customers, so that the sample of the study customers of the Gulf Bank of Algeria and the Algerian foreign bank, has been distributed to the questionnaires to 100 customers and the data was processed using the program spss The study showed that there is a strong relationship between the quality of services provided and customer satisfaction and loyalty. Among the results obtained through the data is that the quality of service provided to customers by the Bank AGB (Algeria Bay and BEA)
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20632
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boumaraf-Amina.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.