Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20651
Title: Exil et perte de l’identité dans Histoire de ma vie de Fadhma AIT MANSOUR
Authors: REZZAG SALEM, Hadia
Mme.Marir, Asmaa
Keywords: Littérature maghrébine
Exil
Identité
Fadhma Ait Mansour
Histoire de ma vie.
Maghreb Literature
Exile
Identity
Fadhma Ait Mansour
History of my life.
الأدب المغاربي
المنفى
الهوية
فاطمة آيت منصور
تاريخ حياتي .
Issue Date: 2018
Series/Report no.: 2018;FA
Abstract: Résumé : Notre étude consiste à analyser l’autobiographie de Fadhma AIT MANSOUR Histoire de ma vie comme première autobiographie féminine algérienne. On expose le thème de l’exil et ses motifs dans l’ensemble du roman où on analyse les connotations de l’identité perdue du personnage. Notre choix de sujet a pour but de retracer la relation entre l’exil et l’identité culturelle de l’écrivaine. . Abstract Our peresent study analyses the biography of Fadhma Ait Mansour, the history of my life as the first female Algerian autobiography. The subject of exile and its motivations are presented throughout the novel, where the connotations of identity are lost about the events that took place in Palestine where the Our objective is to trace the relationship between exile and the author's cultural identity. :الملخص دراستنا تتوقف على تحليل السيرة الذاتية لـ فاطمة ايت منصور تاريخ حياتي كأول سيرة ذاتية جزائرية من الإناث. يتم عرض موضوع المنفى ودوافعه في جميع أنحاء الرواية، حيث يتم تحليل دلالات الهوية المفقودة للشخصية يهدف اختيارنا للموضوع إلى تتبع العلاقة بين المنفى والهوية الثقافية للكاتب.
Description: UNIVERSITÉ KASDI MERBAH OUARGLA Faculté des Lettres et des Langues Département des Lettres et Langue Française
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20651
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REZZAG SALEM HADIA.pdf927,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.