Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21493
Title: الكشف على المستوى من الجانب المعرفي عند أستاذ التربية البدنية والرياضية في الاسعافات الأولية لمرحلة التعليم الثانوي
Authors: عبد الله, بوجرادة
حمزة, غندير
Keywords: الاسعافات الأولية
الكشف على المستوى
مرحلة التعليم الثانوي
أستاذ التربية البدنية والرياضية
Issue Date: 2019
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة التعرف على مستوى أستاذ التربية البدنية و الرياضية في معرفة الإسعافات الأولية، فقد اخترنا المنهج الوصفي المسحي الذي يهدف إلى جمع المعلومات والحقائق ووصفها وكذلك استعملنا في دراستنا الاستبيان الذي يتضمن 33 عبارة مقسمة إلى خمسة محاور، والتي وزعت على 34 أستاذ موزعين في 14 ثانوية على مستوى مدينة ورقلة،وتوصلت الدراسة إلى النتائج التالية: أن أهم أسباب حدوث الإصابة الرياضية أثناء ممارسة التلاميذ النشاط البدني في حصة التربية البدنية و الرياضية و تحديد مسؤوليات المربين ساعة وقوع الإصابة وكذلك مستوى الأساتذة في الإسعافات الأولية.
The purpose of the study was to identify the level of physical education and sports teacher in the knowledge of first aid, we chose descriptive descriptive method, which aims to collect information and facts and a description, as well as that used in our questionnaire study, which includes 33 words divided into five axes, distributed to 34 teachers spread over 14 In the city of Ouargla, the study revealed the following results: The main reasons for the occurrence of sports injuries during the exercise of the physical activity in physical education and sports and determining the responsibilities of educators at the time of injury and the number of first aid teachers
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21493
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.