Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21592
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorتقي الدين, قادري-
dc.contributor.authorعماد الدين, بروسي-
dc.date.accessioned2019-09-30T15:08:52Z-
dc.date.available2019-09-30T15:08:52Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21592-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة للتعرف على هل يساهم التربص الميداني في تحسين الكفاءة التدريسية لطلبة السنة الثانية ماستر بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية, وإستخدام الطالب المنهج الوصفي التحليل للتحقق من فرضيات الدراسة, وتمثلت عينة الدراسة في 56 طالب يدرسون بالمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية تخصص نشاط بدني رياضي تربوي, وإعتمدنا على إستبيان متكون من 3 محاور ( تنظيم عمل التلاميذ/ فترة التكوين الجيد في المعهد/ إكتساب الأساليب الحديثة للتدريس), وتم إستخدام الأساليب الإحصائية التالية, المتوسطات الحسابية والإنحرافات المعيارية / النسب المئوية لتكرارت الإجابات/ حساب إختبار كا2/ حساب معامل بيرسون/ ومعامل الإتساق الداخلي ألفا كرومباخ) , وتوصلنا إلى أنه التربص الميداني يساهم في تحسين الكفاءة التدريسية لطلبة الثانية ماستر بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية.en_US
dc.description.abstractThe study aimed at identifying whether field training contributes to improving the teaching efficiency of second year students in the Institute of Science and Technology of physical and sports activities. The student used the descriptive method of analysis to verify the hypotheses of the study. The study sample consisted of 56 students studying in the institute. Educational, and we relied on a questionnaire consisting of 3 axes (organization of the work of students / the period of good training at the Institute / acquisition of modern methods of teaching), The following statistical methods were used: arithmetical averages, standard deviations / percentages for repeating the answers / calculating the K2 / Pearson coefficient and the internal consistency coefficient Alpha Krumbach), and we concluded that field training contributes to improving the teaching efficiency of the second master students at the Institute of Physical and Mathematical Science and Technology .Key words: Field Training / Teaching Efficiency-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتربص الميدانيen_US
dc.subjectالكفاءة التدريسةen_US
dc.subjectطلبة ثانية ماسترen_US
dc.subjectطلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضيةen_US
dc.titleمساهمة التربص الميداني في تحسين الكفاءة التدريسية لطلبة السنة الثانية ماستر جامعي من وجهة نظر طلبة معهد علوم وتقنيا ت النشاطات البدنية والرياضيةen_US
dc.typeThesisen_US
dcterms.subjectالتربص الميداني-
dcterms.subjectالكفاءة التدريسية-
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة التخرج 2019_compressed.pdf332,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.