Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21617
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعيساني, عبد المجيد-
dc.contributor.authorبن المنور, فطيمة السعدية-
dc.date.accessioned2019-06-22T09:24:28Z-
dc.date.available2019-06-22T09:24:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/21617-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامــعة قاصدي مرباح _ ورقلة كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى بيان أثر الدروس الخصوصية في مادة اللغة العربية على التحصيل الدراسي لدى طلبة السنة الثالثة ثانوي شعبة آداب وفلسفة مدينة تقرت أنموذجا. اعتمدنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي لكونه المنهج الأنسب للدراسة، أما عن أدوات جمع البيانات تمثلت في الملاحظة والمقابلة عن طريق حضور بعض الحصص في ثلاث مدارس خاصة. خلصت دراستنا إلى أن: الدروس الخصوصية تؤثر على التحصيل الدراسي. الدروس الخصوصية لها دور كبير في تعميق فهم الطلاب وبالتالي خلق التفاعل الصفي. تختلف طريقة التدريس بين المدرس الخصوصي والأستاذ العادي؛ إذ أن المدرس الخصوصي يقدم الدرس بطريقة جد بسيطة. La présente étude visait à expliquer l’impact du tutorat privé en langue arabe sur les résultats des élèves de troisième année du lycée d’éthique et de philosophie de la ville de TOUGGOURT. Dans cette étude, nous avons adopté l’approche descriptive comme méthode d’étude la plus appropriée, les outils de collecte de données étant représentés dans l’observation et l’interview en assistant à des cours dans trois écoles privées. Notre étude a conclu que: Les cours particuliers ont une incidence sur les résultats d’apprentissage. Le tutorat joue un rôle important dans l’approfondissement de la compréhension des élèves et crée ainsi une interaction en classe. La méthode d’enseignement diffère entre le tuteur et l’enseignant régulier, car le tuteur fournit la leçon d’une manière très simple. This study was intended to explain the impact of tutoring private Arabic language on the results of the third year students of high school of ethics and philosophy of the city of TOUGGOURT. In this study, we adopted the descriptive approach as the most appropriate research method, tools for collecting of data being represented in the observation and interview by attending courses in three private schools. Our study concluded that: Private lessons have an impact on learning outcomes. Tutoring plays an important Role in deepening the understanding of the students, creating an interaction in the classroom. Teaching method differs between the guardian and regular teacher, because the guardian provides the lesson in a very simple way.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseries2019;fa-
dc.subjectالدروس الخصوصيةen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectتلاميذ الثالثة ثانويen_US
dc.subjectcours particuliersen_US
dc.subjectlangue arabeen_US
dc.subjectréussite scolaireen_US
dc.subjecttroisième cycle du secondaireen_US
dc.subjectcourse individualsen_US
dc.subjectArabiclanguageen_US
dc.subjectacademicsuccessen_US
dc.subjectgraduatefrom high school.en_US
dc.titleالدروس الخصوصية في اللغة العربية وأثرها على التحصيل الدراسي (تلاميذ السنة الثالثة ثانوي شعبة آداب وفلسفة مدينة تقرت عينة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ben el menaouar-Fatima assaidia-.pdf1,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.