Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22265
Title: أثر القواعد النحوي ة في التعابير الكتابية السنة الخامسة من التعليم الابتدائي "أنموذجا"
Authors: غريب, مسعود
ربيع, إيمان
Keywords: القواعد النحوية
النحو
التعبير الكتابي
grammatical rules
grammar
written expression.
grammar
grammar
biblical expression
Issue Date: 2019
Series/Report no.: 2019;fa
Abstract: يهللدف بحثللي الموسللوم بلل: أثللر القواعللد النحويللة فللي التعللابير الكتا بيللة السللنة الخامسللة من التعليم الابتدائي أنموذجا، بد ا سة القواعد النحوية، كما تهدف الد ا سة إلى معرفلة أثلر القواعلد النحويلة فللي التعبيللر الكتللابي، ومللدى توظيللف التلاميل لهلل ه القواعللد و تمكللنهم منهللا، ومللا أسللبا عف التلامي في النحو، وهل هو عائد لصع وبت أم إلى عوامل أخرى . وذلللا باتخللاذ عينللة تتمثللل فللي 48 تلميلل ا وتلميلل ة مللن تلاميلل متوسللطتين بولايللة و قلللة فللي العللام الد ا سللي 2018 / 2019 ، وقللد قسللمت هلل ا البحللث إلللى مقدمللة وفصلللين، واعتمللد على المنه الوصفي لما تقتضي العملية التعليمية من وصف وتحليل. وخلصت ه ه الد ا سة إلى مجموعة من النتائ والتوصيا .My goal through my research entitled: The Effect of grammatical rules in the written expressions of the fifth year of primary education as a model, is to find out the effect of grammatical rules on the written expression, the extent to which the pupils employ these rules and enable them, and the reasons for the weakness of the pupils in grammar, and whether it is due to its difficulty or other factors. by taking a sample of 48 students and students from the middle school in the state of Ouargla In the academic year 2018/2019, this research has been divided into an introduction and two chapters, and adopted On the descriptive approach to the description and analysis of the educational process. The study concluded with a set of conclusions and recommendations.Mon objectif à travers mes recherches intitulées: L’effet des règles grammaticales dans les expressions écrites de la cinquième année d’enseignement primaire en tant que modèle, est de rechercher l'effet des règles grammaticales sur l'expression écrite, la mesure dans laquelle les élèves les appliquent et les permet, ainsi que les raisons de la faiblesse des élèves en grammaire, et si cela est dû à sa difficulté ou à d'autres facteurs . en prenant un échantillon de 48 étudiants et étudiants du collège de l'état de Ouargla Au cours de l’année universitaire 2018/2019, cette recherche a été divisée en une introduction et deux chapitres et adoptée Sur l'approche descriptive de la description et de l'analyse du processus éducatif.
Description: و ا زرة التعليم العالي والبحث العلم ي جامعة قاصدي مرباح –ورقلة– كلّية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العرب ي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22265
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rabie-Imane.pdf523,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.