Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22393
Title: دور التمارين اللغوية في تعليمية القواعد النحوية - الابتدائي عينة -
Authors: زعطوط, حسين
بقي, مسعودة
Keywords: التمارين اللغوية
القواعد النحوية
exercices de langage
règles grammaticales.
language exercises
grammatical rules
Issue Date: 2019
Series/Report no.: 2019;fa
Abstract: يهدف هذا البحث إلى الكشف عن واقع تعليمية القواعد النحوية من خلال دور النحو ودور التمارين فيها في كراس النشاطات اللغوية لسنة الخامسة من التعليم الابتدائي كما يهدف إلى الكشف عن ما مدى توظيف القواعد النحوية في التمارين اللغوية وهل التمارين كافية ومناسبة للقواعد ولتلاميذ ليتمكن من التواصل بلغة سليمة وصحيحة.Le but de cette recherche est de révéler la réalité de l’enseignement des règles grammaticales à travers le rôle de la grammaire et des exercices dans le livret d’activités de la cinquième année de l’enseignement primaire, ainsi que de déterminer dans quelle mesure les règles grammaticales sont utilisées dans les exercices linguistiques et si les exercices sont adéquats et adaptés aux règles et aux élèves. Communiquerdansune langue correcte et correcte.The purpose of this research is to reveal the reality of teaching Grammatical rules through the role of grammar and the role of the exercises in the booklet of activities of the fifth year of primary education. It also aims to reveal the extent to which grammatical rules are used in language exercises and whether the exercises are adequate and suitable for rules and students Communicate in proper and correct language.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح –ورقلة- كلية العلوم الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22393
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Beki-Mesouda.pdf700,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.