Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22445
Title: تعليمية التعبير وكيفية تقويمه "السنة الخامسة الابتدائية عينة"دراسة ميدانية
Authors: شنين, بلخير
شنين, بلخير
Keywords: التعليم
التعبير
التقويم
وضعية الانطلاق
بناء التعلمات
استثمار المكتسبات
Education
expression
calendrier
position de départ
bâtiment altalmat
gains d'investissemen.
Education
expression
calendar
starting position
building altalamat
investment gains
Issue Date: 2019
Series/Report no.: 2019;fa
Abstract: يعد التعبير من أهم المهارات اللغوية لأنه بمثابة همزة وصل بين جميع الأنشطة اللغوية إذ انه يجمع بين الجانب الكتابي و الشفوي, ذا وجب علي المعلمين الاهتمام به وإتباعآليات منطقية لتقويمه من هذا المنطلق ناقشنا الموضوع من الإشكالالأتي: ما واقع التعبير بشقيه الشفوي والكتابي؟ وما آليات تقويمه ؟ وقد اخترت العينة من مجتمع الدراسة والذي كان أقسام السنة الخامسة لولاية ورقلة ,أما العينة فتكونت من 3 إبتدائيات من منطقة بامنديل وتم اختيار قسم من كل ابتدائية وقدر مجموع العينة ب100 تلميذ وتلميذة ,كان الاعتماد في البحث على المنهج الوصفي وهذا ما استخلصه النتائج ووضع حلول واقتراحات . L'expression est l'une des compétences linguistiques les plus importantes car elle sert de lien entre toutes les activités linguistiques car elle combien les aspects oral et écrit les prêter attention et suivre des mécanismes logiques pour l'évaluer à partir de ce point nous avons discuté de la question du problème suivant :l'expression de l'expression oral? et écrite et la réalité de son évaluation? L'échantillon à été sélectionné parmi la populations à l'étude de la cinquième année dans l'état de Ouargla composé de trois école primaires de la région de Bamandil une section de chaque élémentaire des chaque à été choisi et l'échantillon total a été estime à 100.la recherche a été basée sur une approche descripativ. The expression is one of the most important linguistic skills between it serves as a link between all linguistic activities if it combines the written and oral aspects so teachers should pay attention to it and follow the logical Mechanisms to evaluate it form this point we discussed the subject of the following forms: the expression of both oral? andwritten expression and the reality of evaluation? The saMplewas chosen from the study population, which was the fifth year of the province of ouargla. The sample consisted of three primary schools from the region of Bamendil a section of primary was selected and the total sample was estimated at 100 students .the student was relying on the descriptive approach .
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعةقاصديمرباحورقلة كليةالآداب واللغات قسماللغة والأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22445
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chnine-Djihad.pdf956,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.