Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23181
Title: الأخطاء الصرفية في نشاط التعبير الكتابي لدى تلاميذ السنة الثانية الثانوية
Authors: عياض, محمد رضا
تريش, رشيدة
Keywords: الأخطاء الصرفية
التعبير الكتابي
السنة الثانية الثانوية
Les fautes de conjugaison
l'escpression ècrite
la deuxième annèe secondaire.
morphological errors
written expression
second year secondary
Issue Date: 2019
Series/Report no.: 2019;fa
Abstract: يتناول هذا البحث موضوع:" الأخطاء الصرفية في نشاط التعبير الكتابي لدى تلاميذ السنة الثانية الثانوية." و تقوم هذه الدراسة على الكشف و التعرف على الأخطاء الصرفية في تعابير التلاميذ السنة الثانية الثانوية مع وصف الأخطاء و تفسيرها و بعد الوصول إلى أسبابها ثم تصويبها و تقويمها. كما تقوم هذه الدراسة على اقتراح الحلول المناسبة للخروج من هذه المشكلة و الوصول إلى حل مناسب في تعليمية اللغة العربية و تقويمها، و النهوض باللغة العربية بكل مستوياتها الصوتية و الصرفية و النحوية و الدلالية
This research discusses the topic: " Morphological errors in the written expression activity of second-year secondary pupils. " This study is based on the detection and identification of morphological errors in the pupils ' expressions second year secondary, with descriptions of errors and their interpretation and after reaching their causes and then correcting and correcting them. The study also proposes appropriate solutions to overcome this problem and to reach a suitable solution in the teaching and evaluation of Arabic language, and promote the Arabic language at all levels of voice, morphological, grammatical and semantic
Ce trvail de recherche traitè les erreurs de conjugaion chey les ètudiants de deux ième annèe secon daire dans l'activitè d'escpression ècrite. Cette ètude vise la dècouverte et l'identtific ation des fautes de conjugaion dans les expression des ètudiants. Cette ètude cherche à dècrire et expliquer les erreurs identifièes et ce après avoir diagn cestiquè ses cerigines et ensuite les cirriger les remédier. Cette ètude se prop cese de donner des solutions adèquates pour en finir avec ce problème et aniver à le rèsoudre par une solution adèquate dans la didactique de la langue arabe et promouvoir cette lange dans plusieurs registres et niveaux à savoir le phonètique conjugal gramatical et sèmique.
Description: الجمهورية الجزائرية الديمقراطية الشعبية وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23181
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teriche-Rachida.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.