Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFouzia BAHRI-
dc.contributor.author. Soulef BENSACI-
dc.date.accessioned2020-02-18T15:43:43Z-
dc.date.available2020-02-18T15:43:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23353-
dc.descriptionField: English Language, Literature and Civilization Specialty: Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe present research sheds light at using English movies in EFL class to enhance students’ pronunciation; which a particular focus on using movies as a tool in our curriculum. To reach the goals of this research, first year English students licence at Kasdi Merbah University-Ouargla have chosen to participate in this investigation. On the basic of the study purpose, a quantitative method of students’ questionnaire and experimental study have used in order to collect their perceptions and comparing their levels before and after the treatment. In addition to that, a qualitative method has used for semi-structured interview to collect their views towards using movies in EFL classroom. In which 20 students have chosen randomly and three teachers of phonetics and/or oral communication. The findings present that watching English movies have a great impact in enhancing students’ pronunciation. Listening, speaking skill and vocabulary are also developed by watching films. Due to all these impacts, it can be using movies as an educational tool in EFL classroom to raise students’ motivation. .en_US
dc.description.abstractLa présente recherche met en lumière l’utilisation des films en Anglais pour améliorer la prononciation des étudiants ; qui met l’accent sur l’utilisation de films en tant qu’outil dans notre programme. Pour atteindre les objectifs de cette recherche, les étudiants de première année licence d’Université Kasdi Merbah-Ouargla ont été choisis pour participer à cette enquête. Sur la base de l’objectif de l’étude, une méthode quantitative du questionnaire de l’étudiant et une étude expérimentale ont été utilisées afin de recueillir leurs perceptions et de comparer leurs niveaux avant et après le traitement. En plus de ça, une méthode qualitative a été utilisée pour les entretiens semi-structurés à utiliser des films en Anglais en tant que classe de langue étrangère. Où 20 étudiants ont été choisis au hasard et trois enseignants de la phonétique et/ou la communication orale. Les résultats montrent que regardent des films en Anglais a un impact important sur l’amélioration de la promesse des étudiants. L’écoute, expression orale et le vocabulaire sont également développes en regardant des films. En raison de tous tant qu’outil pédagogique d’Anglais en tant que classe de langue étrangère pour motiver les étudiants.-
dc.description.abstractيلقي البحث الحالي الضوء على استخدام الافلام باللغة الانجليزية لتحسين نطق الطلاب. التي تركزبشكل خاص على استخدام الافلام كاداة في المناهج الدراسية لدينا. للوصول الى اهداف هذا البحث, تم اختيار طلبة سنة اولى انجليزية ليسانس في جامعة قاصدي مرباح ورقلة للمشاركة في هذا التحقيق. على اساس الغرض من الدراسة,يتم استخدام طريقة كمية لاستبيان الطلاب والدراسية التجريبية من اجل جمع تصوراتهم ومقارنة مستوياتهم قبل وبعد العلاج.بالاضافة الى ذلك,يتم استخدام طريقة نوعية للمقابلة شبه المنظمة لجمع وجهات نظرهم اتجاه استخدام الافلام في الفصول الدراسية لانجليزية كلغة اجنبية. حيث يتم اختيار 20 طالبا بشكل عشوائي وثلاثة مدرسين في علم الصوتيات و/او التواصل الشفهي. تظهر النتائج ان مشاهدة الافلام الانجليزية لها تاثير كبير في تحسين نطق الطلاب, يتم ايضا تطوير مهارة السمع, التكلم و المفردات اللغوية من خلال مشاهدة الافلام. نظرا لكل هذه التاثيرات, يمكن ان تستخدم الافلام الانجليزية كاداة تعليمية في منهاجنا الدراسي لزيادة تحفيز الطلاب-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectEnglish moviesen_US
dc.subjectpronunciationen_US
dc.subjectEFL classroomen_US
dc.subjectlisteningen_US
dc.subjectspeaking skillsen_US
dc.subjectvocabularyen_US
dc.subjectoral communication and phoneticsen_US
dc.subjectFilmsen_US
dc.subjectprononciationen_US
dc.subjectcours d’Anglais comme langue étrangèreen_US
dc.subjectécouteen_US
dc.subjectexpression oraleen_US
dc.subjectvocabulaireen_US
dc.subjectcommunication orale et phonétiqueen_US
dc.subjectالافلام الانجليزيةen_US
dc.subjectنطقen_US
dc.subjectالفصول الدراسية لانجليزية كلغة اجنبيةen_US
dc.subjectمهارة السمع والتكلمen_US
dc.subjectالمفردات اللغوية التواصل الشفهيen_US
dc.titleUsing English Movies in EFL Classroom to Enhance Students’ Pronunciation The Case of First Year Licence at Kasdi Merbah University-Ouargla (2018/2019)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bensaci-Soulef.pdf826,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.