Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23359
Title: Investigating the Role of Total Physical Response in teaching vocabulary in EFL oral expression classes The case of first year License students of English at KMUO
Authors: Farida SADOUNE
BEN ABDELLAH, Redouane
Keywords: Teaching vocabulary
oral class
EFL learners
Total Physical Response
vocabulaire d'enseignement
cours oral
apprenants EFL
réponse physique totale
تدريس المفرادات
حصة الشفوي
متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
إجمالي الاستجابة البدنية
Issue Date: 2019
Publisher: Université Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: The present study aims at investigating the role of Total Physical Response method in teaching vocabulary at EFL oral class .The target population in this work are the students and their teachers of EFL first year license at the department of letters and languages, of KMUO during the academic year 2018/2019 . To achieve our aim, a quasi –experimental study design is opted for in addition to teacher’s interview in order to control the relationship between the variables as well as to test the suggested hypothesis. The experimental study by means of pre-test, and post-test. The two tests were addressed to (30) students of English first year license at KMUO, and the interview was administrated to (03) teachers at the same department and same level. The results of finding revealed the effectiveness of the method in enhancing teaching vocabulary among EFL students.
La présente étude a pour objectif d’examiner le rôle de la méthode de réponse physique totale dans l’enseignement du nouveau vocabulaire en classe orale EFL. La population cible de ce travail est constituée des étudiants et des enseignants en licence de première année du département de lettres et de langues KMUO au cours de l'année universitaire 2018/2019. Pour atteindre notre objectif, nous optons pour un plan d’étude quasi-expérimental en plus de l’entretien avec l’enseignant afin de contrôler la relation entre les variables et de tester l’hypothèse suggérée. L'étude expérimentale au moyen de pré-test et post-test. Les deux tests ont été adressés à (30) étudiants en licence de première année d’anglais à KMUO, et l’entretien a été administré à (03) enseignants du même département et du même niveau. Les résultats de la recherche ont révélé l'efficacité de la méthode pour améliorer l'enseignement d'un vocabulaire parmi les étudiants d'anglais langue étrangère.
تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور طريقة إجمالي الاستجابة البدنية في تدريس المفردات في قسم اللغة الانجليزية في حصة المحادثة الشفهية . وفي هذا العمل الذي يستهدف الطلبة والأساتذة السنة الأولى ليسانس كلية الآداب واللغات (قسم اللغة الانجليزية) جامعة قاصدي مرباح –ورقلة- خلال العام الدراسي 2018-2019.من اجل تحقيق هدفنا اخترنا تصميم شبه تجربة للطلبة إضافة إلى المقابلة الشفهية للأساتذة من اجل التحكم في العلاقة بين المتغيرات وكذالك لاختبار الفرضية المقترحة . الدراسة التجريبية عن طريق الاختبار المسبق والاختبار ألبعدي وجه إلى (30) طالب في قسم اللغة الانجليزية سنة أولى ليسانس في جامعة قاصدي مرباح ورقلة وأديرت المقابلة الشفهية ل (03) أساتذة في نفس الجامعة والمستوى . كشفت النتائج عن مدى فاعلية طريقة إجمالي الاستجابة البدنية في في تعزيز تدريس مفردات بين طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية .
Description: Domain: Letter and foreign languages Field: English language and literature
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23359
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BEN ABDELLAH-Radoune.pdf509,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.