Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23397
Title: Teachers’ Beliefs about Teaching Phrasal Verbs The Case of English Department Teachers at KasdiMerbah University of Ouargla
Authors: Madjid Doufene
Naima CHELGHOUM
Keywords: Mult-word units
phrasal verbs
particle
teachers
perceptions
classroom practice
Les verbes pronominaux
les outils
les utilisation en classe
l'opinion des professeures
الأفعال الاصطلاحية
أداة
رؤية الأساتذة
التعلم و الاستعمال على مستوى القسم
Issue Date: 2019
Publisher: Université Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: Phrasal verbs are said to be one of the greatest indicators of linguistic competence for speakers of English as a foreign language. Multi-word phrases such as phrasal verbs are characterised by degrees of opacity of meaning, where some are quite literal and some are completely idiomatic. Researchers as well as teachers of English language agree, to a great extend, that the phenomenon of English phrasal verbs (e.g., to break up, to give in, to get away with) (henceforth EPVs) poses a great deal of challenge to EFL learners who want to learn the language. This can cause teachers to avoid using phrasal verbs. The objective of this study is to explore English Department teachers’ perceptions and practices about teaching phrasal verbs at KasdiMerbah University of Ouargla (henceforth KMUO). Fifteen teachers took part in this study. They completed a survey, which could reflect teachers’ belief on teaching phrasal verbs in the classroom. The results show that participants held a positive attitude towards explicit instruction of phrasal verbs in general. The results also exhibited teachers’ incomplete satisfaction with the current state of phrasal verbs content in teaching materials used in the classroom, which suggests a further look at the scenario of English phrasal verbs. Finally, some pedagogical implications, like suggestions for supervisors, can be drawn from this study.
Les verbes pronominaux est ajouter un outil comme une conjonction de coordination ou un articulateur temporal ce qui nous donne de nouvelles structure de les verbes avec de signification complètement différentes que le sens du premier verbe ou premier articulateur. Ce la représente un grand problème pour les étudiants de la langue Angles. Cet pour cela on 'a choisis le traitement de ce problème eu donne un questionnaire au professeure de département de Lettre et Langues Anglaise a l universitéKasdiMerbahOurgla de l'année scolaire 2018/2019 dont le nombre15 professeure. Ces questions se présent sur s'il acceptent d'utiliser ces verbes en classe pour améliores les compétences de les élèves, ou non. Cet selon le questionnaire l'utilisation de cette méthode en class renforce le étudiants et rendies Les verbes pronominaux plus vulgarises .
الأفعال الاصطلاحية هي عبارة عن إضافة حرف أداة مثل جر أو ظرف مكان لفعل ما. مما يؤدي إلي إنتاج تراكيب أفعال جديدة ذات معاني اصطلاحية تكون في اغلب الأحوال مختلفة كليا عن معاني الفعل و الأداة في المقام الأول. وبما أن طلبة اللغة الانجليزية يواجهون إشكالية تعلم و فهم الأفعال الاصطلاحية علْى مستوى القسم,ارتأينا أن ندرس هذه الإشكالية عبر تقديم استبيان لأساتذة قسم الأدب و اللغة الانجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة لسنة2018/2019 و الذي يصل عددهم ل15 أستاذ .تتمحور هذه الأسئلة حول إذا ما كانوا يوافقون على استعمال هذه الأفعال الاصطلاحية وتنمية قدراتهم علْى مستوى القسم. وبناء علْى نتائج استبيان فأن رؤية الأساتذة لاستعمال و إدراج الأفعال الاصطلاحية علْى مستوى القسم بطريقة مباشرة سيعزز من تعلم و فهم طلبة اللغة الانجليزية لطبيعة الأفعال الاصطلاحية.
Description: Domain : Letters and Foreign Languages Field: English Language and Literature Specialty:Linguistics
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23397
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CHELGHOUM-Naima.pdf298,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.