Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima BENZOUKH-
dc.contributor.authorBrahim BOUNEGA-
dc.contributor.authorYasser OUILIDI-
dc.date.accessioned2020-02-23T11:44:06Z-
dc.date.available2020-02-23T11:44:06Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23402-
dc.descriptionDomain:Lettersand Foreign Languages Field: English Language and Literatureen_US
dc.description.abstractThe present study aims at investigating the use of prepositions of place and time (in, on and at) by first year LMD students at the department of letters and English language - KasdiMerbah University- Ouarglaby conducting an error analysis study.To achieve the purpose of this study, a descriptive analytical approach is adopted, and a test is administered to forty twofirst year LMD students at the department of letters and English language - KasdiMerbah University- Ouargla during the academic year 2018/2019.After the interpretation of the results, it is revealed that addition errors are the most common in students’ answers on the test followed by misformation and omission errors respectively.It is also noticed thatintralingual errors are considered to be the first source of students’ errors, and this is because English prepositions are polysemous and difficult to be mastered.en_US
dc.description.abstractLa présente étude a pour objet d’investiguer sur l’utilisation des prépositions de lieu et de temps (in, on et at) (en, sur, et à) par les étudiants de première année du LMD au département des lettres et de l'anglais à l’université KasdiMerbah - Ouargla en effectuant une étude d’analysedes erreurs (EA). Pour atteindre le but de cette étude, une approche analytique descriptive a été adoptée et un test a été lancé à 42 étudiants de première année du LMD au département des lettres et de l'anglais à l’université KasdiMerbah - Ouargla au cours de l'année universitaire 2018/2019. Après l’interprétation des résultats, il est révélé queles erreurs d’ajout sont les plus fréquentes dans les réponses des étudiants au test, suivies des erreurs de fausse formation et des erreurs d’omission. On remarque également que les erreurs interalingual sont considérées comme la première source d’erreurs commises par les étudiants, car les prépositions en anglais sont polysémiques et difficiles à maîtriser.-
dc.description.abstractتهدفهذه الدراسة إلى تقصي استخدام حروف الجر المكانية والزمانية(in, on and at) بين طلبة السنة الأولى ليسانس من قسم الآداب واللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة،وذلك من خلال إجراء دراسة تحليل للأخطاء. ولتحقيق الغرض من هذه الدراسة، تم انتهاج المنهج الوصفي التحليلي كما أننا أجرينا اختبارا لعينة تشمل 42 طالبا من السنة الأولى ليسانس من قسم الآداب واللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة للسنة الجامعية2018\2019. بعد تحليلنا لنتائج هذه الدراسة استخلصنا بأن أخطاء الإضافة هي الأكثر شيوعا ضمن إجابات الطلبة على الاختبار تليها في الترتيب أخطاء التركيب والحذف على التوالي. ولقد تبين لنا أيضا أن الأخطاء اللغوية هي المصدر الأول والرئيسي لأخطاء الطلبة، وذلك لتعدد معاني حروف الجر الإنجليزية، مما يحول دون الاستخدام الصحيح لهذه الحروف.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectPrepositions of place and prepositions of timeen_US
dc.subjecterror analysisen_US
dc.subjectaddition errorsen_US
dc.subjectmisformation errorsen_US
dc.subjectomission errorsen_US
dc.subjectintralingual errorsen_US
dc.subjectprépositions de lieu et prépositions de tempsen_US
dc.subjectanalyse des erreursen_US
dc.subjecterreurs d’ajouten_US
dc.subjecterreurs de fausse formationen_US
dc.subjecterreurs d’omissionen_US
dc.subjecterreurs interalingualen_US
dc.titleInvestigating the Use of Spatial and Temporal Prepositions (in, on and at) among Learners of English as a Foreign Language An Error Analysis Approach The Case of First Year LMD Students at the Department of Letters and English Language - KasdiMerbah University- Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUNEGAB-OUILIDI.pdf1,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.