Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23424
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorThoria, Drid-
dc.contributor.authorIkram Houari-
dc.contributor.authorYasmina Telli-
dc.date.accessioned2020-02-25T10:21:04Z-
dc.date.available2020-02-25T10:21:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23424-
dc.descriptionDomain: Letters and Foreign Languages Field: English Language and Literature and Civilization Specialty: Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe present study aims at highlighting the different difficulties that are often encountered by EFL master students while producing the genre of argumentative essays writing. This study has been achieved through a qualitative and a quantitative analysis. To collect data, the researchers used two research tools: a semi-structured interview was addressed to three EFL teachers and a written test was used to assess 29 master students’ performance in writing argumentative essays in the Department of English section at Kasdi Merbah University in Ouargla. The results revealed that most of the participants did not only face a set of difficulties in producing an opinion and advancing arguments, but also they failed to structure a well-organized argumentative essay according to its academic norms and patterns. According to their points of view, EFL teachers agreed that students find argumentative essay highly difficult in comparison to the other types of essay writing. This can be justified by the fact that they do not give much importance to the techniques of writing. Also, they confirmed that EFL students are lack motivated, and the time devoted for teaching this essay genre is extremely short. To conclude, some activities are proposed to improve students’ writing argumentative essay and teaching it by encouraging them to write outside the classroom and giving them the opportunity to enhance their abilities in producing the argumentative essays.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise donc à mettre en évidence les différentes difficultés souvent rencontrées par les masters apprenants EFL lors de la production de genre d’essais argumentatifs. Cette étude a été réalisée grâce à une analyse qualitative et quantitative. Pour collecter les données, les chercheurs ont utilisé deux outils de recherche: une interview semi-structurée a été adressée à trois professeurs d'écriture EFL et en plus d’un test écrit qui a été utilisé pour évaluer la performance de 29 étudiants en master dans la rédaction d'essais argumentatifs au département d'anglais de l’Université de Kasdi Merbah. Les résultats ont révélé que non seulement la plupart des participants se heurtaient à une série de difficultés pour formuler une opinion et faire avancer les arguments, mais aussi qu’ils ne parvenaient pas à structurer un essai argumentatif bien organisé en fonction de ses normes et modèles académiques. Selon leurs points de vue, les enseignants d’anglais langue étrangère ont convenu que les étudiants trouvaient l’essai argumentatif très difficile par rapport aux autres types d’écritures. Cela peut se justifier par le fait qu’ils n’accordent pas beaucoup d’importance aux techniques d’écriture. Ils ont également confirmé que les apprenants EFL sont moins motivés et que le temps consacré à l'enseignement de ce genre d’essais est insuffisant. En conclusion, certaines activités ont été proposées d’afin d’encourager les étudiants à exercer en dehors de la classe et en leur donnant l’occasion de renforcer leurs capacités de production de l’essai argumentatif.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى تسليط الضوء على الصعوبات المختلفة التي غالباً ما يواجهها متعلمو ماستر اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أثناء كتابة المقالات الحجاجية. تم تحقيق هذه الدراسة من خلال تحليلين نوعي وكمي حيث استخدم الباحثان أداتي بحث لجمع البيانات فقد تم توجيه مقابلة شبه هيكلية مع ثلاثة من أساتذة الكتابة في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بالإضافة الى استخدام اختبار كتابي لتقييم أداء 29 طالب ماستر في كتابة المقالات الجدلية في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح. كشفت النتائج أن معظم الطلبة لم يواجهوا فقط مجموعة من الصعوبات في طرح الرأي و تقديم الحجج ولكن أيضًا فشلوا في بناء مقال حجاج يجيد التنظيم وفقًا لمعاييره وأنماطه الأكاديمية. و قد اتفق أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من خلال وجهات نظرهم على أن الطلاب يجدون المقالة الجدلية صعبة للغاية مقارنة بالأنماط الأخرى من المقالات ويعود هذا لحقيقة أنهم لا يعطون أهمية كبيرة لتقنيات الكتابة. كما أكدوا أن متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أقل دافعية وأن الوقت المخصص لتدريس هذا النوع من المقال غير كافٍ. في الختام تم اقتراح بعض الأنشطة لتحسين مستوى الطلبة في الكتابة الجدلية وتعليمه ممن خلال تشجيعهم على الكتابة خارج الحصص ومنحهم الفرصة لتعزيز قدراتهم في إنتاج المقالة الجدلية.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectargumentative essaysen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectopinionen_US
dc.subjectargumentsen_US
dc.subjectessai argumentatifen_US
dc.subjectétudiants d'anglais langue étrangèreen_US
dc.subjectopinionen_US
dc.subjectargumentsen_US
dc.subjectالمقالات الحجاجيةen_US
dc.subjectطلاب اللغة الانجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectرأيen_US
dc.subjectحججen_US
dc.titleInvestigating EFL Learners’ Difficulties in Writing Argumentative Essays: The Case of 1st and 2nd Master Students of English at Kasdi Merbah University of Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Houari-Telli .pdf528,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.