Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23501
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد المجيد, عيساني-
dc.contributor.authorبلال, صبايحي-
dc.date.accessioned2020-03-05T08:23:03Z-
dc.date.available2020-03-05T08:23:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23501-
dc.descriptionتعليمية اللغة العربية وتعلمهاen_US
dc.description.abstractتندرج هذه الدراسة بشقيها النظري والتطبيقي ضمن المجال اللساني، حقل تعليمية اللغة العربية القابع وسط حقول معرفية شتى؛ (نفسية تربوية، اجتماعية ..) نستشف أثرها عبر كلمات مفتاحية يتركب منها عنوان هذا البحث: أثر التلقين في تنمية مهارتي السماع والكلام لدى طفل القسم التحضيري. الهادف إلى سبر أغوار حقيقة إنماء المهارات اللغوية في المرحلة التحضيرية، بعد جملة من الإجراءات (الملاحظات، المقابلات والتحليلات) التي زودتنا بنتائج وصيلة الثقة بفرضيات جزئية لا تخرج عن حيز الإشكالية العامة: ماهية آثار التلقين في تنمية المهارات اللغوية لدى أطفال الأقسام التحضيرية؟. وعليه فقد تم عرض الواقع اللغوي التحضيري جملة وتفصيلا، مسبوقا حتى بمراحله القبلية قصد إيضاح انعكاسات التلقين على أذن الطفل ولسانه، في ظل مجموعة من المؤثرات (الفطرية والمكتسبة، الذاتية والموضوعية ..)، ومن ثم الربط اللغوي بين فضاء تحضيري اختياري وآخر تعليمي إلزامي، عن طريق الاستثمار في الحسن وتقويم المبتذل تطلّعا إلى ما هو أرقى وأحسن.en_US
dc.description.abstractThis study falls within the theoretical and applied fields within the linguistic field, the field Of teaching the Arabic language, which is located in various fields of knowledge (Psychological, educational, social). We discover its impact through key words from which The title of this research is composed: The effect of instruction in the development of listening and speaking skills in the child of The preparatory classroom. Aimed at exploring the reality of the development of language skills in the preparatory Stage, after a series of actions (observations, interviews, and analyzes), which provided us With the results of confidence in partial hypotheses do not go beyond the general Problematic: What are the effects of instruction in the development of language skills among children in The preparatory classrooms? Thus, the linguistic reality was presented in a comprehensive and detailed manner, preceded even in its tribal stages, in order to clarify the implications of Instruction on the child's ear and tongue in the context of a range of influences (instinctive and acquired, subjective and objective), by investing in what is good, and evaluating the Vanguard looking forward to what is the finest and the best.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversitée KASDI MERBAH Ouarglaen_US
dc.subjectالمهارات اللغويةen_US
dc.subjectالاستماعen_US
dc.subjectطفل التحضيريen_US
dc.subjectالكلامen_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.subjectinstructionen_US
dc.subjectspeechen_US
dc.subjectlisteningen_US
dc.subjectpreparatory childen_US
dc.subjectinstructionen_US
dc.subjectcompétences linguistiquesen_US
dc.subjectécouteen_US
dc.subjectexpression oraleen_US
dc.subjectenfant en classe préparatoireen_US
dc.titleأثر التلقين في تنمية مهارتي الاستماع والكلام لدى طفل القسم التحضيري - ابتدائيات مدينة سطيف عينة -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SBAIHI-Bilel.pdf2,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.