Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23582
Title: Métamorphose Identitaire Et Reconstruction De L’histoire Dans Le Roman Vrai
Other Titles: Les Croisades Vues Par Les Arabes » D’amin Maalouf
Authors: Dridi Mohammed
Keywords: histoire
identité
métamorphose
roman
Issue Date: 30-Jun-2020
Series/Report no.: Volume 17, Numéro 1 2020 / num 33;
Abstract: تحاول هذه الدراسة معاجلة قضية إعادة كتابة التاريخ وعلاقتها بإعادة تشكيل الهوية في الرواية التاريخية. لاستكشاف هذه الإشكالية و الولوج في هذا النوع من الكتابة التي تعود أصولها إلى العصور القديمة ، نقترح أن ننغمس في العمل الروائي للكاتب الفرنسي-اللبناني أمين معلوف ، الذي غالباً ما يُعتبر هوميروس للرواية التاريخية Abstract The present reflection intends to embrace the question of the rewriting of History and its relationship with the reconfiguration of identity in the historical novel. To explore this problematic and to penetrate into this kind of writing whose origins go back to Antiquity, we propose to immerse ourselves in the novelistic work of the French-Lebanese writer Amin Maalouf, often considered as Homer of the novel historical Résumé La présente réflexion entend embrasser la question de la réécriture de l’Histoire et son rapport avec la reconfiguration identitaire dans le roman historique. Pour explorer cette problématique et pénétrer dans ce genre d’écriture dont l’origine remonte à l’Antiquité, nous proposons de nous immerger dans l’œuvre romanesque de l’écrivain franco-libanais Amin Maalouf, souvent considéré comme l’Homère du roman historique
Description: Al Athar مجلة الأثـــــــــــــــر
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23582
ISSN: 1112-3672
Appears in Collections:numéro 33 2020 v17n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T3313F.pdf425,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.