Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمباركة علاق-
dc.contributor.authorسلاف مشري-
dc.date.accessioned2020-09-27T11:02:30Z-
dc.date.available2020-09-27T11:02:30Z-
dc.date.issued2020-02-29-
dc.identifier.issn1112 - 9263-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23640-
dc.descriptionPsychological & Educational Studies Reviewen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الورقة البحثية إلى تسليط الضوء على أهم البرامج المستحدثة في عملية التوجيه، ألا وهي برامج تربية الاختيارات وإبراز مدى أهميتها في تعديل التصورات البديلة حول المشروع الشخصي، من خلال العمل على تصويب وتعديل تصورات التلاميذ حول ذواتهم وحول محيطهم الدراسي والمهني وبالتالي مساعدة التلاميذ والوصول بهم إلى بناء اختيارات مدروسة وناضجة ضمن تدخلات بيداغوجية متخصصة تهتم بمشاريع التلاميذ الشخصية. The purpose of this article is to highlight the most important programs in the educational and vocational guidance process: which are the programs of choices education and emphasize their importance in modifying the alternative perceptions of the personal project by correcting and changing the perceptions of their school and work environment, and helping them to build mature choices in the context of the specialized intervention.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 13, Numéro 1 2020;-
dc.subjectالمشروع الشخصيen_US
dc.subjectالتصورات البديلةen_US
dc.subjectبرامج تربية الاختياراتen_US
dc.subjectالتوجيه المدرسي والمهنيen_US
dc.subjectالاختيار الدراسي والمهنيen_US
dc.titleدور برامج تربية الاختيارات في تعديل التصورات البديلة حول المشروع الشخصي The role of educational programs of choices in changing alternative perceptions about the personal projecten_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:number 25 2020 vol 13 n 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P17.pdf204,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.