Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorليلى دامخي Damkhi Leila*-
dc.date.accessioned2020-10-11T10:40:33Z-
dc.date.available2020-10-11T10:40:33Z-
dc.date.issued2020-06-15-
dc.identifier.issn1112 - 9263-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23795-
dc.descriptionدراسات نفسية وتربويةen_US
dc.description.abstractإستهدف الموضوع الحالي بحث أساليب وطرق تحصين ذوي صعوبات التعلم ضد العجز المتعلم. وقد إنطلقنا من فكرة إحتمالية إكتساب ذوي الصعوبات للعجز بسبب ما يراكمونه من خبرات الفشل التي يتعرضون لها، والتي تؤدي إلى حالة من الإحباط والاستلام قد تصل بهم إلى إكتساب العجز. ذلك أن العجز المتعلم يحمل قابلية التعميم إذ يمكن أن ينتقل أثره إلى المهارات الأكاديمية التي لا يواجهون فيها صعوبة. وخلصنا من خلال بحثنا إلى مجموعة من الأساليب والطرق العلاجية والوقائية التي ترتكز على تغيير وتعديل نمط العزوات لدى ذوي الصعوبة لتحصينهم من إكتساب العجز. Abstract :This research aimes to seek the methods and styles of immunization of students with learning disabilities against learned helplessness .We started from probability that students with learning disabilities acquire helplessness because of the accumulation experiences of failure that they face which lead to depression and surrender that may reach to the acquiring helplessness because helplessness curries the generalizable that its affect may move to the accademic skills which students do not find any difficulty in. From our research we find many preventive and therapeutic methods and styles that based on change and modify causality of students with learning disabilities to immunize them from acquiring helplessnessen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 13, Numéro 2;-
dc.subjectعجز متعلمen_US
dc.subjectصعوبات تعلمen_US
dc.subjectتحصينen_US
dc.titleأساليب تحصين ذوي صعوبات التعلم ضد العجز المتعلم The techniques of reinforcing students with learning disabilities against learned helplessnessen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:number 26 2020 vol 13 n 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P13.pdf323,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.