Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23981
Title: واقع تقييم مناهج الجيل الثاني لمادة الرياضيات بالتعليم المتوسط من وجهة نظر أساتذة التعليم المتوسط -دراسة ميدانية في بعض متوسطات ولاية سعيدةThe reality of evaluating second-generation curriculum to mathematics from the perspective of intermediate education teachers A field study on some middle schools at saida city
Authors: مخلفي مليكة Mekhelfi malika
شريفي علي cherifi Ali
Keywords: Curriculum Assessment
second generation curriculum
mathematics
Issue Date: 30-Jun-2020
Series/Report no.: Volume 13, Numéro 3 2020;
Abstract: هدفت الدراسة الحالية إلى معرفة واقع تقييم مناهج الجيل الثاني لمادة الرياضيات للطور المتوسط من وجهة نظر أساتذة التعليم المتوسط تبعا لمتغير الجنس، المنطقة والخبرة المهنية في بعض متوسطات ولاية سعيدة . تكونت عينة الدراسة من (57) أستاذ لمادة الرياضيات بالطور المتوسط. لتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي. استخدام استبيان . تمت معالجة البيانات باستخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية والتكرارت . توصلت الدراسة إلى وجود فروق في تقديرات الأساتذة في تقييم منهاج الجيل الثاني لمادة الرياضيات في التعليم المتوسط تعزى لمتغير الجنس ، بينما لم يؤثر نوع المنطقة و الأقدمية على تقديرات الأساتذة في تقييم مناهج الجيل الثاني لمادة الرياضيات في التعليم المتوسط. Abstract : The current study aimed to know the reality of evaluating the second generation curricula of mathematics for the intermediate stage from the viewpoint of teachers of intermediate education according to the variable of gender, region and professional experience. in some averages of the wilaya of saida. The study sample consisted of (57) professors of mathematics in the intermediate stage. To achieve the goals of the study, the descriptive approach was used. The use of a questionnaire. Data was processed using the statistical package of social sciences and iterations. The study found differences in the teachers ’assessments in evaluating the second-generation curriculum of mathematics In intermediate education, it was attributed to the gender variable, whereas the type of area and seniority did not affect the teachers' estimates in evaluating the second generation curricula of mathematics in intermediate education
Description: دراسات نفسية وتربوية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23981
ISSN: 1112 - 9263
Appears in Collections:number 27 2020 vol 13 n 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P19.pdf204,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.