Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23993
Title: Indirectness In Arabic-speaking Efl Learners’ Writing: A Cultural Perspective
Authors: Drid Touria
Keywords: essay
communication style
culture
indirectness
writing
Issue Date: 30-Jun-2020
Series/Report no.: Volume 13, Numéro 3 2020;
Abstract: The use of indirectness in discourse varies according to culture. In writing, this disparity often leads to misinterpretation of discourse, especially when readers and writers have different perceptions of what constitutes an appropriate degree of directness. The present paper investigates the use of five types of syntactic and rhetorical indirectness markers and strategies in 60 English argumentative essays written by Arabic-speaking learners. The linguistic exponents of each device are quantitatively described. This is followed by a qualitative analysis of excerpts from the texts to show how writers exploit the selected devices and the possible cultural interpretations of their use. The implication of this study is to reveal the way improper management of indirectness in English writing by non-native speakers may affect their academic texts’ comprehension from an English reader’s perspective. The ultimate goal is to derive insights related to teaching the appropriate degrees of indirectness in English academic writing. الملخـــص: يخـــــتلف استخدام الأسلوب غير المباشر أو المراوغة في الخطاب باختلاف الثقافة ، وفي الكتابة غالبًا ما يؤدي هذا التباين إلى سوء تفسير الخطاب خاصة عندما يكون للقارئ و الكاتب تصورات مختلفة عن درجة الصراحة والمباشــرة الأنسب في الخطاب. تبحث هذه الورقة كيفية استخدام خمسة أنواع من الأدوات النحوية و البلاغية للأسلوب غير المباشر في 60 مقالاً جدلياً باللغة الإنجليزية كتبه متعلمون ناطقون بالعربية. وقد تمت معالجة المؤشرات اللغــــوية لكل أداة مستعملة في هذه النصوص معالجة كميـــة، ثم تــــم تحليـــل نوعي لمقتطفات من النصوص المدروسة لإظهار كيفية استغلال الكتاب للأدوات المحددة وكذا لتبيان العوامل الثقافية المبررة لاستخدامها. إن الهدف من هذه الدراسة هو الكشف عن الطريقة التي قد يؤثر من خلالها الاستخدام غير السليم للأسلوب غيـر المباشر في الكتابة باللغة الإنجليزية من قبل المتعلمين الأجانب على فهم نصوصهم الأكاديمية من منظور القارئ الإنجليزي. والغايــة النهائية هي استخلاص رؤى تعليمية تتعلق بتدريس الدرجات المناسبة من الأسلوب غير المباشر في الكتابة الأكاديمية باللغة الإنجليزية
Description: دراسات نفسية وتربوية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23993
ISSN: 1112 - 9263
Appears in Collections:number 27 2020 vol 13 n 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P26F.pdf311,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.