Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمبني نورالدين-
dc.contributor.authorلصلج عائشة-
dc.date.accessioned2020-11-04T09:01:41Z-
dc.date.available2020-11-04T09:01:41Z-
dc.date.issued2020-06-30-
dc.identifier.issn2170-1938-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24030-
dc.descriptionمجلة أداء المؤسسات الجزائريةen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا الراهنة إلى الكشف عن أهم الوظائف التي يمكن أن يؤديها التسويق الالكتروني كآلية للحد من المشكلات التسويقية، بالنظر إلى الحاجة الملحة لتوظيف تكنولوجيا الاتصال الحديثة في مجال التسويق التي أضحت ضرورة ملحة بهدف زيادة الكفاءة والوصول إلى جماهير المستهلكين بشكل أفضل، وهذا من خلال توضيح دور شبكات التواصل الاجتماعي في عملية التسويق الالكتروني وكيفية توظيف هذه الأدوات في تسويق سمعة الكترونية حسنة للمؤسسة، وقد توصلنا إلى جملة من النتائج متمثلة في قصور النشاط التسويقي وعدم وضوح أهدافه على مستوى المؤسسات، من خلال رفض أو عدم اقتناع أصحاب المؤسسات بالتوجهات التسويقية الحديثة المتمثلة في تبني الأفكار والأساليب الجديدة. This study seeks to disclosure the most important roles that electronic marketing can perform as a mechanism to reduce marketing problems, given the urgent need to employ modern communication technology in the field of marketing that has become an urgent necessity in order to increase efficiency and reach consumers' masses better, and this is by clarifying the role Social media networks in the process of electronic marketing and, how to employ these tools in marketing a good electronic reputation for the institution, and we have reached a set of results represented in the weakness of marketing activity and the lack of clarity of its goals at the institutional, through the rejection of conviction Institutions with modern marketing orientations of adopting new ideas and methodsen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 16, Numéro 1 2020;-
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.subjectشبكات التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالمؤسسةen_US
dc.subjectالسمعة الالكترونيةen_US
dc.subjectالإدارةen_US
dc.titleالتسويق الالكتروني عبر شبكات التواصل الاجتماعي وإدارة السمعة الالكترونية للمؤسسةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 17 2020 V9 n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03.pdf253,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.