Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorربوح أم الخير-
dc.date.accessioned2020-
dc.date.available2020-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1033-2437-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24203-
dc.descriptionمجلة الدراسات الإقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractيعد موضوع الأداء التسويقي في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة من المواضيع الهامة نتيجة التحديات التي تواجهها،حيث نجد أن مؤشرات الأداء التسويقي من الأساليب الفعالة في تحسين أداء هذه المؤسسات من خلال التسويق لمنتجاتها وبشكل أفضل عن منافسيها، مما يؤدي ذلك إلى تحقيق البقاء والاستمرار لها في السوق، وعليه سنحاول من خلال هذه الورقة البحثية تحديد دور الأداء التسويقي في تحقيق استدامة المؤسسات الصغيرة و المتوسطة، وذلك من خلال الإلمام بمؤشرات الأداء التسويقي لمؤسسة المشروبات الغازية والمياه المعدنية القولية بالمنيعة ولاية غرداية من سنة 2010 إلى سنة 2014، من أجل تحقيق البقاء والاستمرار وبالتالي استدامتها في السوق. الكلمات المفتاحية: أداء تسويقي، مؤشرات أداء تسويقي، استدامة، إستراتيجية. Abstract: The subject of marketing performance in small and medium-sized enterprises is an important topic as a result of the challenges faced by, where we find that performance indicators and marketing of effective methods to improve the performance of these institutions through the marketing of their products and the best of rivals, leading to survive in the market, and therefore we will try during this research paper to identify the role of marketing performance in achieving sustainability of institutions which are small or medium, through the knowledge of the performance indicators and marketing of production company of carbonated drinks and mineral waters of El-Meniaa-Gradaia from the year 2010 to the year 2014, in order to achieve viability and sustainability in the marketen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 5, Numéro 1 2019;-
dc.subjectأداء تسويقيen_US
dc.subjectمؤشرات أداء تسويقيen_US
dc.subjectاستدامةen_US
dc.subjectإستراتيجيةen_US
dc.titleدور الأداء التسويقي في تحقيق استدامة المؤسسات الصغيرة والمتوسطة حالة مؤسسة المشروبات الغازية والمياه المعدنية القولية بالمنيعة ولاية غردايةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 06 /2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf268,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.