Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorهنية عريف-
dc.contributor.authorازدهار لميني-
dc.contributor.authorحيزية باسة-
dc.date.accessioned2020-11-11T22:49:52Z-
dc.date.available2020-11-11T22:49:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24320-
dc.descriptionقسم اللغة والأدب العربي تخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى تقصي مدى فعالية تكنولوجيا التعليم ومنها القصة الرقمية في تنمية مهارات الكلام لدى تلاميذ الأقسام التحضيرية، وذلك من خلال تطبيق الدراسة على قسمين من الأقسام التحضيرية في المدرسة الابتدائية؛ أحدهما يمثل المجموعة التجريبية وتقدم لهم القصة بالطريقة الرقمية، والآخر يمثل المجموعة الضابطة وتقدم لهم القصة بالطريقة التقليدية الاعتيادية؛ وذلك من أجل الوقوف على أثر القصص الرقمية في تنمية مهارات الكلام لدى تلاميذ الأقسام التحضيرية. وتحسيس المعلمين بأهمية توظيف المستحدثات التكنولوجية، وضرورة تفعيلها في العملية التعليمية للرفع من كفاءة المتعلمين لغوياً لا سيما إتقانهم مهارات الكلام المختلفة.en_US
dc.description.abstractCette recherche vise à étudier l'efficacité de la technologie éducative, y compris l'histoire numérique, dans le développement des compétences de la parole des étudiants des classes préparatoires, en appliquant l'étude à deux parties des classes préparatoires de l'école primaire : L'un d'eux représente le groupe expérimental et leur présente l'histoire de manière numérique, et l'autre représente le groupe de contrôle et leur présente l'histoire de la manière traditionnelle habituelle ; afin de découvrir l'effet des histoires numériques sur le développement des compétences de la parole pour les étudiants des classes préparatoires.et sensibiliser les enseignants à l'importance d'utiliser les innovations technologiques et à la nécessité de les activer dans le processus éducatif pour élever les compétences des apprenants parlant linguistiquement, en particulier. leur maîtrise de diverses compétences de la parole.-
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effectiveness of educational technology, including the digital story in developing speech skills for preparatory students by applying the study on two preparatory classes in a primary school , in one hand the first section represents the experimental group and presents the story in the digital way and the other one represents the control group presents the in the traditional way ; for the sake of identifying the impact of digital stories on development of the speech skills for the students of preparatory classes, as well as sensitizing the teachers staff for the importance of applying technological innovations and the need to activate them within the educational process to boost learners proficiency ,especially their mastery of different speech skills .-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2020;-
dc.subjectتكنولوجيا التعليمen_US
dc.subjectالقصص الرقميةen_US
dc.subjectمهارة الكلامen_US
dc.subjectالأقسام التحضيريةen_US
dc.subjectEducational technologyen_US
dc.subject, digital storiesen_US
dc.subjectspeech skillsen_US
dc.subjectpreparatory classes.en_US
dc.subjectTechnologie éducativeen_US
dc.subjectHistoires numériquesen_US
dc.subjectCompétence de la parolesen_US
dc.subjectclasses préparatoires.en_US
dc.titleأثر استخدام تكنولوجيا التعليم في تنمية مهارة الكلام لدى تلاميذ الأقسام التحضيرية-القصص الرّقمية أنموذجا-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Basa-Lamini.pdf717,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.