Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24344
Title: استراتیجیات الفهم الشفهي لدى الأطفال الحاملین لمتلازمة أسبرجر Strategies of oral comprehension in children with Asperger syndrome
Authors: محمد الهادي بن حمو, Mohammed elhadi Benhammou
Keywords: Strategies
Asperger syndrome
oral comprehension
Issue Date: 31-Oct-2020
Series/Report no.: Volume 3, Numéro 4 2020;
Abstract: The study aimed to identify the strategies of oral comprehension in children with Asperger syndrome. For this reason, the researchers applied the O-52 test to two of the children in this category, choosing them as a means of complying with the requirements. After using the descriptive approach and determining the method of case study, For oral comprehension strategies in children with Asperger syndrome and the normal child according to the 0-52 test for KHOMSI. There is also a preference for using the lexical strategy for grammatical and morphological strategies. In addition to emphasizing the negative impact of infrastructure strategies for immediate understanding of macro strategies for overall understanding.یهدف هذا البحث إلى معرفة استراتیجیات الفهم الشفهي لدى الأطفال الحاملین المتلازمة أسبرجر، من خلال تمریر اختبار52-O على عینتین من أطفال هاته الفئة، و كان اختیارهما مقصودا لاكتمال الشروط بهما، وبعد الاستعانة بالمنهج الوصفي و بتحدید اسلوب دراسة الحالة، أظهرت النتائج الدراسة عدم الاستعمال المماثل للإستراتیجیات الفهم الشفوي عند الطفل الحامل لمتلازمة أسبرجر و الطفل العادي حسب اختبار 0 -52 لخمسي. كما أن هناك أفضلیة استعمال الإستراتیجیة المعجمیة عن الإستراتیجیات النحویة- الصرفیة و القصصیة لهاته الفئة. إضافة على تأكید التأثیر السلبي لاستراتیجیات التحتیة للفهم الفوري على استراتیجیات التحتیة للفهم الكلي
Description: Psychological & Educational Studies Review
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24344
ISSN: 1112- 9263
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf737,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.