Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24346
Title: علاقة التنشئة الاجتماعیة بدافعیة الانجاز لدى التلامیذ المراهقین (15 -18 (سنة في ممارسة الریاضة المدرسیةThe Relationship of socialization and athletic achievement motivation among adolescent students (15-18) years in school sport activities
Authors: براهیمي قدور, Brahimi Kaddour
عیاد مصطفى, Ayad Mostefa
بن ساسي سلیمان, Ben Sassi Sliman
Keywords: socialization
motivation
school sport
Issue Date: 31-Oct-2020
Series/Report no.: Volume 3, Numéro 4 2020;
Abstract: the significance is to identify the relationship between socialization and athletic achievement motivation among practitioners to school sport activities, based on questions and hypotheses proposed for this study, theoretical side of title I classrooms, Where we assumed that there is a relationship between socialization and motivation of achievement of students practicing school sports, and we used the descriptive method. The sample study consisted of 240 students. The researcher concluded that the interest and support of the family a significant role in raising the level of student's son, and motivation as well as the role of the school by providing supplies and incentives which raise mathematical achievement motivation For students, and the community of guys affect achievement motivation and companion that encourage and interest and exercise of these activities. The researcher concluded that socializing a correlation with mathematical achievement motivation among students practitioners to school sport activities .هدفت إلى التعرف على العلاقة بین التنشئة الاجتماعیة ودافعیة الانجاز الریاضي لدى التلامیذ الممارسین لأنشطة الریاضة المدرسیة، حیث افترضنا أن هناك علاقة بین التنشئة الاجتماعیة ودافعیة الانجاز لدى التلامیذ الممارسین للریاضة المدرسیة ، وقمنا باستخدام المنهج الوصفي الإرتباطي، وشملت العینة على 240 تلمیذ، ومن خلال النتائج توصلنا أن اهتمام ودعم الأسرة دور كبیر في الرفع من مستوى دافعیة التلمیذ، وللمدرسة كذلك دور من خلال توفیر المستلزمات والحوافز التي ترفع من دافعیة الانجاز الریاضي للتلامیذ، كما أن لجماعة الرفاق تأثر على دافعیة الانجاز لدى رفیقهم وهذا بتشجیع و اهتمام به وكذلك ممارستهم لهذه الأنشطة الریاضیة، واستنتجنا أن للتنشئة الاجتماعیة علاقة إرتباطیة مع دافعیة الانجاز الریاضي لدى التلامیذ الممارسین لأنشطة الریاضة المدرسیة.
Description: Psychological & Educational Studies Review
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24346
ISSN: 1112- 9263
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf179,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.