Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24347
Title: فاعلية استخدام "الأنشطة العددية الأساسية: تعلم العدّ والتعداد بالألعاب" في تنمية التقدير التقريبي لدى الاطفال المعاقين سمعياEffectiveness of using "Basic Numerical Activities: Learning to Count and to enumerate with game" to improve the rough estimation of hearing impaired children
Authors: لمیاء حسان, Lamia HACENE
Keywords: approximate estimate
the hearing impaired
games numerical
Issue Date: 31-Oct-2020
Series/Report no.: Volume 3, Numéro 4 2020;
Abstract: The current study aims to reveal the effectiveness of using "basic numerical activities: learning to count and enumerate with games" in developing the approximate estimate of the hearing-impaired child who is integrated into a regular school. The semi-experimental approach was used, where we followed an experimental design with one group, which is the case that is subjected to a pre-measurement (a visual estimation test of quantities), then training the studied case on numerical activities, followed by a post measurement to find the difference between the pre and post measurement. So we reached a conclusion that the basic numerical activities in games are effective in developing the skill of the approximate estimate of the hearing impaired childتهدف الدراسة الحالیة للكشف عن فاعلیة استخدام "الأنشطة العددیة الأساسیة: تعلم العدّ والتعداد بالألعاب" في تنمیة التقدیر التقریبي لدى الطفل المعاق سمعیا المدمج في مدرسة عادیة، نظرا لوجود ضعف ملموس وصعوبات في اكتساب هذه الفئة للمهارات الحسابیة الأساسیة بشكل عام ومهارة التقدیر التقریبي بشكل خاص باعتبارها أكثر المهارات تجریداً . و تم استخدام المنهج شبه التجریبي، حیث اتبعنا تصمیماً تجریبیاً ذا مجموعة واحدة وهي الحالة التي تتعرض لقیاس قبلي (اختبار تقدیر بصري للكمیات) ثم تدریب الحالة المدروسة على الأنشطة العددیة، یلي ذلك إجراء قیاس بعدي لإیجاد الفرق بین القیاس القبلي والبعدي. فتوصلنا لاستنتاج بأن الأنشطة العددیة الأساسیة بالألعاب لها فاعلیة في تنمیة مهارة التقدیر التقریبي لدى المعاق سمعیا
Description: Psychological & Educational Studies Review
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24347
ISSN: 1112- 9263
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf200,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.