Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24355
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنجاة قصير, Kosseir Nadjet-
dc.contributor.authorامحمد زردومي, Mhamed Zerdoumi-
dc.date.accessioned2020-11-16T08:14:29Z-
dc.date.available2020-11-16T08:14:29Z-
dc.date.issued2020-10-31-
dc.identifier.issn1112- 9263-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24355-
dc.descriptionPsychological & Educational Studiesen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى تقصي أثر التعلم باللعب كإستراتيجية لتنمية التفكير الإبداعي لدى تلاميذ التربية التحضيرية، من خلال استخدام منهج كيفي يقوم على أساس قراءة النصوص التشريعية والتراث النظري ثم تصنيف المعلومات لدراستها وتحليلها فيما بعد. و من أجل إثراء الموضوع و إضفاء الصيغة العملية للمكتسبات النظرية المقدمة في هذه الدراسة ، قدمنا نموذجا للخبرة و النشاط كنموذج ملائم يهدف إلى تكامل خبرات الطفل و ترجمتها إلى سلوك فعلي. The study aimed to investigate the impact of learning by playing as a strategy for the development of creative thinking among students of preparatory education through the use of a qualitative research based on reading the legislative texts and theoretical heritage, and then classifying the information and analysis. In order to enrich the subject and to give practical expression to the theoretical gains presented in this study, we presented a model of experience and activity as an appropriate model based on the aim of integrating the child's experiences and translating them into actual behavior.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 3, Numéro 4 2020;-
dc.subjectgameen_US
dc.subjectcreative thinkingen_US
dc.subjectLearning by playingen_US
dc.titleالتعلم باللعب كإستراتيجية لتنمية التفكير الإبداعي لدى تلاميذ التربية التحضيرية Learning by playing As a strategy to develop creative thinking for Preparatory education studentsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf168,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.