Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24358
Title: Diagnostic critera for dyslexicpupils in primaryschool stageدراسة وصفية لاستراتجيات معالجة المعلومات (المتزامنة و المتسلسلة) لدى أطفال الإعاقة الحركية الدماغية
Authors: وفاء بلخيري, Wafa Belkhiri
Keywords: simultaneous and successive processing strategies
cerebral motor disability
Issue Date: 31-Oct-2020
Series/Report no.: Volume 3, Numéro 4 2020;
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على استراتجيات معالجة المعلومات المتسلسلة والمتزامنة السائدة لدى أطفال الإعاقة الحركية الدماغية، ولتحقيق أهداف الدراسة اعتمدت الباحثة على المنهج الوصفي ، حيث احتوت عينة البحث على 26 طفلا يعاني إعاقة حركية دماغية تتراوح أعمارهم ما بين 5 و7 سنوات، طبقت عليهم اختبارات سلالم العمليات المتسلسلة و المتزامنة لبطارية كوفمان لــــ كوفمان و كوفمان. حيث خلصت الدراسة إلى أن استراتيجيات معالجة المعلومات المتسلسلة والمتزامنة مستعملة بصورة متكافئة تقريبا عند أطفال الاعاقة الحركية الدماغية لعينة الدراسة. Abstract: This study aims to find the principal processing strategies (simultaneous successive) used by cerebral motor disability child . To achieve the study‘s goals, the researcher relied on the descriptive approach; where the researcher‘s sample contained 26 children with cerebral motor disability (their ages between 5 and 7 years).with adopting the Simultaneous and successive processing Scales of Kauffman and Kauffman Battery. The study results concluded The simultaneous and successive processing strategies are used mostly in an equal way by children with cerebral motor disabilities
Description: Psychological & Educational Studies
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24358
ISSN: 1112- 9263
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf181,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.