Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24362
Title: واقع التعليم وفق معايير جودة المعلم من وجهة نظر الطلبة الأساتذة بالمدارس العليا ) The reality of education according to the quality standards of the teacher from the point of view of students teachers in higher schools
Other Titles: (Comparative study among students, graduates of literary disciplines and scientific disciplines (دارسة مقارنة بين الطلبة الأساتذة خريجي التخصصات الأدبية والتخصصات العلمية
Authors: MECHTI Larouia, لروية مشتي
KHATAR Zahia, زهية خطار
Keywords: Student Teacher
Teacher quality standards
the quality
Issue Date: 31-Oct-2020
Series/Report no.: Volume 3, Numéro 4 2020;
Abstract: هدفت الدراسة الحالية إلى تسليط الضوء على أهمية تكوين المعلمين وفق معايير جودة المعلم التي أصبحت مطلب هام من مطالب التنمية البشرية،و من اجل ذلك قمنا بتطبيق مقياس معايير جودة المعلم على عينة قوامها(73) طالب وطالبة من طلبة الأساتذة لسنوات الأخيرة بالمدارس العليا اللذين هم في فترة تربصات ميدانية في المتوسطات والثانويات ، وخلصت الدارسة إلى جملت من النتائج منه: انه الطلبة الأساتذة خريجي المدارسة العليا يقدرون تكوينهم وفق معايير جودة المعلم في حدد المتوسط. الكلمات المفتاحية:الطالب الأستاذ؛الجودة؛ معايير جودة المعلم. Abstract:The current study aims at shedding the light on the importance of teachers’ training according to the teachers’ quality standards, which has become one of the most important demands of human development. For this purpose we have applied the scale of teacher quality standards on a sample of (73) students of the higher school of teachers, in last year’s. The subjects of the given sample were in training period in middle and secondary schools. The results obtained from the study concluded that: the students of the higher school of teachers estimate their performance as average
Description: Psychological & Educational Studies
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24362
ISSN: 1112- 9263
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf199,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.