Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24416
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمباركة خمقاني-
dc.contributor.authorهاجر بوبات-
dc.contributor.authorسلسبيل قدوري-
dc.date.accessioned2020-12-14T19:43:33Z-
dc.date.available2020-12-14T19:43:33Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24416-
dc.descriptionتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractتسعى هذه الدراسة إلى الوقوف على أهمية بيداغوجيا اللعب وتاثيرها في تعليم اللغة العربية لتلاميذ الأقسام التحضيرية، فهذا المجال يحتاج إلى العناية والاهتمام وتعتبر هذه المرحلة هي القاعدة الأساسية التي يبنی عليها التعليم لأنها أصعب مرحلة تواجه الطفل رغم جاهزيته واستعداده للتعلم والتلقي، فالتعليم من خلال اللعب هو الطريقة المثلى التي يتمكن الطفل من خلالها اكتساب الكثير من المهارات والمعارف وتكمن أهميتها في الأثر الفعال لجعل التلاميذ أكثر نشاطا وتفاعل وترغيب المتعلم في الدراسة عن طريق اللعب دون ملل والخروج من فكرة اللعب من أجل المتعة والتسلية إلى اللعب من أجل المتعة في الدراسة، وجاءت هذه الدراسة للبحث في هذا الموضوع.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to reveal the impact of the pedagogy of play on teaching Arabic to preparatory students and to shed light on its effectiveness. In pursuit of that, we tried to answer the following problem: What is the effect of the pedagogy of play on teaching the Arabic language to preparatory classes students? The study adopted the descriptive approach because it is the most appropriate for monitoring the linguistic phenomenon supported by the analysis and questionnaire tool. The selected sample is the teachers of the preparatory departments and after applying the study tools, it concluded that playing is an important and useful means of education for language acquisition in the preparatory stage.-
dc.description.abstractCette étude visait à révéler l'impact de la pédagogie du jeu sur l'enseignement de l'arabe aux élèves préparatoires et à éclairer son efficacité. Dans ce but, nous avons essayé de répondre au problème suivant: Quel est l'effet de la pédagogie du jeu sur l'enseignement de la langue arabe aux élèves des classes préparatoires? L'étude a adopté l'approche descriptive car elle est la plus appropriée pour suivre le phénomène linguistique soutenu par l'outil d'analyse et de questionnaire. L'échantillon sélectionné est constitué des enseignants des départements préparatoires et après avoir appliqué les outils d'étude, il a conclu que le jeu est un moyen d'enseignement important et utile pour l'acquisition de la langue au stade préparatoire.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectبيداغوجياen_US
dc.subjectاللعبen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectPedagogyen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectArabic languageen_US
dc.subjectPédagogieen_US
dc.subjectjeuen_US
dc.subjectéducationen_US
dc.subjectlangue arabeen_US
dc.titleبيداغوجيا اللعب وتأثيرها في تعليم اللغة العربية لتلاميذ الأقسام التحضيريةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUBAT-KADOURI.pdf766,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.