Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24448
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorابن خدا عصام-
dc.date.accessioned2020-12-16T18:48:41Z-
dc.date.available2020-12-16T18:48:41Z-
dc.date.issued2020-12-01-
dc.identifier.issn2478-0197-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24448-
dc.descriptionالعلامةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى الوقوف عند التقنيات التي يوظفها المشهِر للتأثير في المتلقي (المستهلك)؛ منها مخاطبة أهوائه بالتركيز على لغة الجسد في أحايين كثيرة لينقله من حالات الانفعال إلى حالات الفعل. كما تعالج الأسباب التي تجعل من الإنسان ينساق وراء التبضع ومسايرة الركب، بحثا منه عن سعادة نفسية قد تكون لحظية أو دائمة. Abstract: This study aims to identify the techniques employed by the advertisement maker to influence the (consumer) receiver; Including addressing his passions by focusing on body language in many cases to transfer it from emotional states to states of action. It also addresses the causes that cause the human to drive behind the shopping and keeping up with the people, in search of psychological happiness that may be instantaneous or permanent.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesvolume 5 n 2 2020;-
dc.subjectPassionsen_US
dc.subjectadvertising imageen_US
dc.subjectadvertisement makeren_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjecthappinessen_US
dc.titleسيمياء الأهواء في خطاب الصورة الإشهارية Semiotics passions in the advertising picture speechen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Al Alama N 11 / Vol 5, N2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf269,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.