Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24490
Title: The Influence of Teaching Culture on EFL Students’ Cultural Awareness and Oral Proficiency Case Study: Third Year and Master Students at KMUO + Third and Fourth Year Students at ENSO
Authors: Sayeh Lambarek, Samira
Zaara, Hadjer
Keywords: culture teaching
cultural awareness
oral proficiency
foreign culture
culture class
enseignement de la culture
sensibilisation culturelle
maîtrise de l'oral
culture étrangère
cours de culture
تعليم الثقافة
الوعي الثقافي
الكفاءة الشفوية
الثقافة الاجنبية
قسم الثقافة الاجنبية
Issue Date: 2020
Publisher: University Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: This study aims at investigating the role of culture teaching in enhancing EFL learners’ cultural awareness and oral proficiency. To collect data two questionnaires were used, a students’ questionnaire was distributed to 61 EFL learners (40 from ED at KMUO and 21 from ENSO) and a teachers’ questionnaire that was answered by three culture teachers ( 1 from ENSO and 2 from ED at KMUO). Both qualitative and quantitative methods were used to analyze the data. The results showed that both students and teachers are aware of the importance of culture teaching in EFL classes, in addition to revealing the transitive relationship between culture teaching, enhancing cultural awareness and hence learners’ oral proficiency. This study also shed the light on the important role of the teacher. Finally, based on the data analysis a number of suggestions were made concerning teachers’ role, students’ role and activities to raise learners’ cultural awareness and enhance oral proficiency.
Cette étude vise à étudier le rôle de l’enseignement de la culture dans l’amélioration de la conscience culturelle et de la maîtrise de l’oral des apprenants EFL. Pour collecter les données, deux questionnaires ont été utilisés, un questionnaire destiné aux étudiants a été distribué à 61 apprenants EFL (40 de l'ED au KMUO et 21 de l'ENSO). Et un questionnaire destiné aux enseignants auquel ont répondu trois professeurs de culture (1 de l'ENSO et 2 de l'ED au KMUO). Les deux méthodes qualitatives et quantitatives ont été utilisées pour analyser les données. Les résultats ont montré que les étudiants et les enseignants sont conscients de l’importance de l’enseignement de la culture dans les classes EFL, en plus de révéler la relation transitive entre l’enseignement de la culture, l’amélioration de la conscience culturelle et la maîtrise de l’oral des apprenants. Cette étude a également concentré sur le rôle important de l'enseignant. Enfin, sur la base de l’analyse des données, un certain nombre de suggestions sont faites concernant le rôle des enseignants, le rôle des élèves et les activités visant à sensibiliser les apprenants à la culture et à améliorer leurs compétences orales.
تهدف هذه الدراسة إلى التحقق من دور تدريس الثقافة في تعزيز الوعي الثقافي لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية و كفائتهم الشفهية. لجمع البيانات تم استخدام استبيانين ، تم توزيع استبيان الطلاب على 61 طالب من متعلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبية (40 طالب من قسم اللغة الانجليزية و 21 طالب من المدرسة العليا للأساتذة بورقلة) و استبيان للأساتذة حيث أجاب عليه ثلاثة من أساتذة اللغة الانجليزية كلغة ثانية ( أستاذ من المدرسة العليا للأساتذة و اثنين أخرين من قسم اللغة الانجليزية بورقلة). لتحليل النتائج تم استخدام كل من الأساليب الكمية و النوعية حيث أظهرت النتائج أن كلا من الأساتذة و الطلبة يدركون أهمية تدريس الثقافة في فصول اللغة الانجليزية كلغة ثانية، بالإضافة تم استخلاص العلاقة المتعدية بين كل من تدريس الثقافة ، تعزيز الوعي الثقافي و رفع مستوى الكفاءة الشفوية للطلبة. الدراسة الحالية أيضا سلطت الضوء على أهمية الدور الذي يؤديه الأستاذ. في النهاية و بناءا على تحليل البيانات تم تقديم عدد من الاقتراحات المتعلقة بدور كل من الأستاذ و الطالب إضافة إلى بعض الأنشطة لرفع مستوى الوعي الثقافي للطلبة و تحسين مستوى الكفاءة الشفوية.
Description: English Language and Literature
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24490
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZAARA- Hadjer.pdf622,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.