Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFarida Saadounne-
dc.contributor.authorKaouter Benderradji-
dc.date.accessioned2020-12-22T19:06:15Z-
dc.date.available2020-12-22T19:06:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24493-
dc.descriptionApplied Linguistics and ESP.en_US
dc.description.abstractThe present action research tends to investigate an English for tourism trainees’ motivation and attitudes towards flipped classroom model, as well as to provide a clear description of the trainees’ communication skills (Discussing, debating, and presenting) level evolution. To reach the intended results, observation and questionnaires were the main tools to collect data. the main reason behind observation of 9 video recorded sessions of the training was to describe learners’ interaction, engagement, and communicative skills’ evolvements. As for the Questionnaire, it is was used to collect data about trainees’ attitudes and motivation towards the method used during the course. On the one hand, observations revealed a positive improvement in trainees’ level after the implementation of flipped learning which gave the researcher more class time to implement project based learning and experiential learning. on the other hand, trainees ’attitudes towards Flipped learning were positive by showing enthusiasm to develop the method more by suggesting solutions to problems they faced during the course. It is hoped that the findings of the current work would provide more attention to the situation of ETP in Ghardaia, Algeria; and serve as a platform for future contributions to more suitable ETP courses that takes into consideration learners’ needs and Flipped Learning.en_US
dc.description.abstractLa présente recherche-action tend à étudier la motivation et les attitudes des stagiaires en anglais pour le tourisme à l’égard du modèle de classe inversée, ainsi qu’à fournir une description claire de l’évolution du niveau des compétences en communication des stagiaires (discuter, débattre et présenter). Pour atteindre les résultats escomptés, l'observation et les questionnaires ont été les principaux outils de collecte de données. Laprincipale raison derrière l’observation de 9 sessions vidéo de la formation était de décrire l’interaction, l’engagement et l’évolution des compétences communicatives des apprenants. Quant au Questionnaire, il a été utilisé pour collecter des données sur l’attitude et la motivation des stagiaires à l’égard de la méthode utilisée pendant le cours. D'une part, les observations ont révélé une amélioration positive du niveau des stagiaires après la mise en œuvre de l'apprentissage inversé qui a donné au chercheur plus de temps en classe pour mettre en œuvre l'apprentissage basé sur des projets et l'apprentissage par l'expérience. En revanche, l’attitude des stagiaires à l’égard de l’apprentissage inversé a été positive en faisant preuve d’enthousiasme pour développer davantage la méthode en suggérant des solutions aux problèmes auxquels ils ont été confrontés pendant le cours. Il est à espérer que les résultats des travaux en cours porteront davantage d'attention à la situation de l'ETPà Ghardaia, en Algérie ; et servir de plate-forme pour lescontributions futures à des cours ETPplus appropriés qui prennent en compte les besoins des apprenants et l'apprentissage inversé.-
dc.description.abstractيميل البحث الإجرائي الحالي إلى التحقيق في دوافع المتدربين في اللغة الإنجليزية للسياحة ومواقفهم تجاه نموذج الفصل الدراسي المقلوب، بالإضافة إلى تقديم وصف واضح لمهارات الاتصال لدى المتدربين (المناقشة والمناظرة والعرض). للوصول إلى النتائج المرجوة، كانت الملاحظة والاستبيانات هي الأدوات الرئيسية لجمع البيانات. كان السبب الرئيسي وراء ملاحظة 9 جلسات فيديو مسجلة للتدريب هو وصف تفاعل المتعلمين ومشاركتهم وتطورات مهارات الاتصال. أما الاستبيان فيتم استخدامه لجمع البيانات حول اتجاهات المتدربين ودوافعهم تجاه الطريقة المستخدمة خلال الدورة. من ناحية، كشفت الملاحظات عن تحسن إيجابي في مستوى المتدربين بعد تطبيق التعلم المعكوس الذي منح الباحث مزيدًا من الوقت في الفصل لتنفيذ التعلم القائم على المشروع والتعلم التجريبي. من ناحية أخرى، كانت مواقف المتدربين تجاه التعلم المعكوس إيجابية من خلال إظهار الحماس لتطوير الطريقة أكثر من خلال اقتراح حلول للمشاكل التي واجهوها أثناء الدورة. ومن المأمول أن تقدم نتائج العمل الحالي مزيدًا من الاهتمام بحالة ETP في غرداية،الجزائر؛ وتكون بمثابة منصة للمساهمات المستقبلية في دورات اللغة الإنجليزية للسياحة الأكثر ملاءمة والتي تأخذ بعين الاعتبار احتياجات المتعلمين والتعلم المعكوس.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectEAP: English for Academic Purposesen_US
dc.subjectEBE: English for Business and Economicsen_US
dc.subjectEFL: English as a Foreign Languageen_US
dc.subjectEGP: English for General Purposesen_US
dc.subjectELT: English Language Teachingen_US
dc.subjectEOP: English for Occupational Purposesen_US
dc.subjectESP: English for Specific Purposesen_US
dc.subjectESS: English for Social Studiesen_US
dc.subjectEST: English for Science and Technologyen_US
dc.subjectFLT: Foreign Language Teachingen_US
dc.subjectGE: General Englishen_US
dc.subjectNA: Needs Analysisen_US
dc.subjectTEFL: Teaching English as a Foreign Languageen_US
dc.subjectCLT: Communicative Language teachingen_US
dc.subjectFCM: Flipped Classroom Modelen_US
dc.subjectFC: Flipped Classroomen_US
dc.subjectPBL:ProjectBasedLearningen_US
dc.subjectEAP: anglais à des fins académiques.en_US
dc.subjectEBE: anglais des affaires et de l'économieen_US
dc.subjectEFL: anglais langue étrangèreen_US
dc.subjectEGP: anglais à des fins généralesen_US
dc.subjectELT: enseignement de l'anglaisen_US
dc.subjectEOP: anglais à des fins professionnellesen_US
dc.subjectESP: anglais à des fins spécifiquesen_US
dc.subjectESS: anglais pour les études socialesen_US
dc.subjectEST: anglais pour la science et la technologieen_US
dc.subjectFLT: Enseignement des langues étrangèresen_US
dc.subjectGE: Anglais généralen_US
dc.subjectNA: Analyse des besoinsen_US
dc.subjectTEFL: Enseigner l'anglais comme langue étrangèreen_US
dc.subjectCLT: enseignement des langues communicativesen_US
dc.subjectFCM: modèle de classe inverséen_US
dc.subjectFC: classe inverséeen_US
dc.subjectPBL: Apprentissage par projeten_US
dc.subjectEAP: اللغة الإنجليزية للأغراض الأكاديمية.en_US
dc.subjectEBE: اللغة الإنجليزية للأعمال والاقتصادen_US
dc.subjectEFL: اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectEGP: اللغة الإنجليزية للأغراض العامةen_US
dc.subjectELT: تدريس اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectEOP: اللغة الإنجليزية للأغراض المهنيةen_US
dc.subjectESP: اللغة الإنجليزية لأغراض محددةen_US
dc.subjectESS: اللغة الإنجليزية للدراسات الاجتماعيةen_US
dc.subjectEST: اللغة الإنجليزية للعلوم والتكنولوجياen_US
dc.subjectFLT: تدريس اللغات الأجنبيةen_US
dc.subjectGE: اللغة الإنجليزية العامةen_US
dc.subjectNA: تحليل الاحتياجاتen_US
dc.subjectTEFL: تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectCLT: تعليم اللغة التواصليen_US
dc.subjectFCM: نموذج الفصل الدراسي المعكوسen_US
dc.subjectFC: الفصول المقلوبةen_US
dc.subjectPBL: التعلم القائم على المشروعen_US
dc.titleEffectiveness of Flipped Learning Model on English for Tourism Trainees’ Communication Skills (discussing, debating, and presenting) An Action Research at Emla school Ghardaiaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KAOUTER- Benderradji.pdf1,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.