Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24506
Title: The Effect of Using Educational Videos on EFL Learners’ Speaking Skill The case of First and Second year students at Abidli Ahmed Secondary School - Ouargla
Authors: Halima BENZOUKH
Afifa REHAIEM
Samia BOUAKA
Keywords: Educational Videos
EFL learners
Speaking skill
ICTs
vidéos éducatives
apprenants d'anglais langue étrangère
compétences orales
TIC
مقاطع الفيديو التعليمية
متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
مهارات التحدث
تكنولوجيا المعلومات والاتصالات
Issue Date: 2020
Publisher: University Kasdi Merbah Ouargla
Series/Report no.: ;2020
Abstract: This study aims at examining the effect of using Educational videos on EFL learners’ speaking skill. The basic hypothesis adopted in this study sets out that the proper use of Educational videos in classroom helps improving learners’ oral performance. We adopted a descriptive method to achieve the objectives of this study. The study aims at describing two variables: using Educational videos as the independent variable and speaking skill as the dependent one. To collect data for this research, a questionnaire was administered to 11 teachers of English who teach in Secondary School and another one to 29 first and second year secondary school students who were chosen randomly from Abidli Ahmed Secondary School. After analyzing the obtained data, the results confirmed that both learners and teachers have a positive attitude towards the use of videos as tools to improve and develop speaking skill. Finally, on the basis of the findings, we proposed some recommendations and suggestions to both teachers and students. For teachers, to integrate videos in order to create new entertaining ways for learning, they should be aware of the involvement of technology in the educational field and merge Information and Communication Technology (ICT) tools within the curriculum. For students, they should watch educational videos or any interesting type of videos to help them overcome their language problems and improve their speaking skills.
Cette étude vise à examiner l’effet de l’utilisation de vidéos éducatives sur les compétences orales des apprenants (EFL). L’hypothèse de base adoptée dans cette étude établit que la bonne utilisation des vidéos éducatives en classe permet d’améliorer les performances orales des apprenants. Nous avons adopté une méthode descriptive pour atteindre les objectifs de cette étude qui vise à décrire deux variables: l'utilisation des vidéos éducatives comme variable indépendante et la compétence orale comme variable dépendante. Pour collecter des données pour cette recherche, un questionnaire a été administré à 11 professeurs d'anglais qui enseignent au secondaire et un autre à 29 élèves de première et deuxième années du secondaire qui ont été choisis au hasard dans l'école secondaire Abidli Ahmed. Après avoir analysé les données obtenues, les résultats ont confirmé que les apprenants et les enseignants ont une attitude positive à l'égard de l'utilisation des vidéos comme outils pour améliorer et développer les compétences orales. Enfin, sur la base des résultats, nous avons proposé quelques recommandations et suggestions aux enseignants et aux étudiants. Pour les enseignants, pour intégrer des vidéos afin de créer de nouvelles méthodes d'apprentissage divertissantes, ils doivent être conscients de l'implication de la technologie dans le domaine de l'éducation et fusionner les outils des technologies de l'information et de la communication (TIC) dans le programme. Pour les étudiants, ils devraient regarder des vidéos éducatives ou tout type de vidéo intéressant pour les aider à surmonter leurs problèmes de langue et à améliorer leurs compétences orales.
تهدف هذه الدراسة إلى التحقق من مدى تأثير استخدام مقاطع الفيديو التعليمية على مهارة التحدث لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. توضح الفرضية الأساسية التي تم تبنيها في هذه الدراسة أن الاستخدام السليم لمقاطع الفيديو التعليمية في الفصل الدراسي يساعد في تحسين مهارة التحدث للمتعلمين. ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم تبني طريقة وصفية و التي تصف متغيرين: استخدام مقاطع الفيديو التعليمية كمتغير مستقل ومهارة التحدث باعتبارها المتغير التابع. لجمع البيانات لهذا البحث ، تم إجراء استبيان أول على عينة من طلاب المرحلة الثانوية حيث وزع الاستبيان على 29 طالب من السنة و الثانية ثانوي في ثانوية عبيدلي أحمد بورقلة و قد تم اختيارهم عشوائيا. كما وزع استبيان آخر على 11 أستاذا للغة الانجليزية يدرسون في المرحلة الثانوية في ولاية ورقلة. بعد تحليل البيانات التي تم الحصول عليها ، أكدت النتائج أن كلاً من المتعلمين والمعلمين لديهم موقف إيجابي تجاه استخدام مقاطع الفيديو كأدوات لتحسين وتطوير مهارة التحدث. وأخيرًا ، بناءً على النتائج ، تم اقتراح بعض التوصيات والاقتراحات لكل من المعلمين والطلاب. بالنسبة للمعلمين ، لتوجيههم لدمج مقاطع الفيديو التعليمية من أجل إنشاء طرق مسلية جديدة للتعلم ، يجب أن يكونوا على دراية بمشاركة التكنولوجيا في المجال التعليمي ودمج أدوات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في المناهج الدراسية. بالنسبة للطلاب ، يجب عليهم مشاهدة مقاطع فيديو تعليمية أو أي نوع مثير من مقاطع الفيديو لمساعدتهم على التغلب على مشاكلهم اللغوية وتحسين مهاراتهم في التحدث.
Description: Specialty: Linguistics
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24506
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rehaiem- Bouaka.pdf647,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.