Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHAMAIMI, Mebrouk-
dc.contributor.advisorMebrouk HAMAIMI-
dc.contributor.authorBOUCHKIMA Mebarka-
dc.date.accessioned2021-01-05T19:14:45Z-
dc.date.available2021-01-05T19:14:45Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24643-
dc.descriptionSciences du Langageen_US
dc.description.abstractThe labeling of food products is not a simple text printed or affixed on their packaging to specify their identities and characteristics, but the element that makes difference among consumers who are preparing for the act of purchase. In this perspective, we have tried, through the present work, to reveal the elements of the label likely to influence the consumer's purchasing decision. To do this, we have opted for two approaches: the first is qualitative, carried out by the semiotic analysis of the labels of the cereals producers: "Metidji", "Flash" and "Nestlé". While the second approach is quantitative and is based on a questionnaire specially designed for consumers.en_US
dc.description.abstractL’étiquetage des produits alimentaires n’est pas un simple texte imprimé ou apposé sur leurs emballages pour indiquer leurs identités et caractéristiques, mais il est l’élément qui fait la différence chez les consommateurs qui se préparent à l’acte d’achat. C’est dans cette optique que nous avons essayé à travers le présent travail de dévoiler les éléments de l’étiquette susceptibles d’influencer la décision d’achat du consommateur. Pour ce faire, nous avons opté pour deux approches : la première est qualitative menée par l’analyse sémiotique des étiquettes des céréales «Metidji», «Flash» et «Nestlé» ; la deuxième est quantitative basée sur un questionnaire destiné aux consommateurs.-
dc.description.abstractإنّ وضع ملصق العلامة على المنتجات الغذائية ليس نصًا بسيطًا مطبوعًا أو مجرّد بطاقة على عبواتها للإشارة إلى نوعها وخصائصها، بل هو العنصر الذي يصنع الفارق لدى المستهلك المقبل على الشراء. في هذا السياق ومن خلال هذا العمل، حاولنا أن نكشف عن عناصر ملصق العلامة التي من المحتمل أن تؤثر على قرار الشراء الخاص بالمستهلك،وذلك وفق منهجين: الأولنوعي، و تم إجراؤه من خلال التحليل السيميائي لملصقات شركات إنتاج الحبوب "متّيجي"و"فلاش" و"نيستله". أما الثاني فهو كمي، من خلال استبيان مخصّص للمستهلكين.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectlabelen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectpurchase decisionen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectétiquetteen_US
dc.subjectconsommateuren_US
dc.subjectdécision d’achaten_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectlangageen_US
dc.subjectsémiotiqueen_US
dc.subjectالملصَقen_US
dc.subjectالمستهلكen_US
dc.subjectقرار الشراءen_US
dc.subjectالصورةen_US
dc.subjectاللغةen_US
dc.subjectالسيميائيةen_US
dc.titleImpact de l’étiquetage des produits alimentaires sur la décision d’achat du consommateur : Approche plurielle de l’étiquetage des céréales METIDJI, FLASH et NESTLÉen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUCHKIMA -Mebarka.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.